سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

یلدا جهاندار: اولین‌بار است که مانی و فرهاد و مجید، این غول آهنی زردرنگ را در کنار اسکله می‌بینند و بعد که یک نفر با موتور آن‌ها را تعقیب می‌کند معلوم می‌شود که ماجرا به این سادگی‌ها هم نیست.

pjge۲rz۲

رازي وجود دارد كه به اين سه نوجوان و شايد همه‌ي مردم جزيره ربط دارد. رازي درباره‌ي يك نفر كه مي‌خواهد خيلي چيزها را بدزدد و از چنگ مردم دربياورد؛ اما وجود سه نوجوان كنجكاو كه ماجراجويي را دوست دارند مي‌تواند جلو او را بگيرد.

نويسنده، در اين كتاب هم مثل كارهاي ديگرش، در فضاي بومي جزاير جنوب ايران، داستاني تازه خلق كرده و در آن تاريخ و فرهنگ مردم اين ناحيه را به تصوير كشيده است. روز نهنگ نوشته عباس عبدي است و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با قيمت 4000 تومان منتشرش كرده است.

دوچرخه

رفت و برگشت به واقعيت

صبح دوشنبه كنار فانوس دريايي قرار است اتفاق جالبي بيفتد. تا به حال به فرار فكر كرده‌ايد؟ به فرار از زندگي و aآدم‌هايي كه با آن‌ها زندگي مي‌كنيد؟ به فرار از پدر و مادر يا خواهر و برادرتان؟ اين كتاب داستان اين فرار است از پدري گوژپشت و مادري كه از چشم‌هايش پروانه بيرون مي‌آيد و كنار پنجره شكل درخت‌ها را به خود مي‌گيرد. خيلي عجيب شد، نه؟

راوي نوجوان اين كتاب گاهي آن‌قدر در خيالات و توهماتش فرو مي‌رود كه ديگر نمي‌توانيم مرز واقعيت و خيال را بشناسيم. البته شايد شما بتوانيد و بگوييد كه بالأخره كدام بخش اين كتاب يك ماجراي عجيب واقعي است و كدام بخشش، يك ماجراي خيالي. «صبح دوشنبه، كنار فانوس دريايي» نوشته‌ي سپيده صريحي است. قيمت اين كتاب 0086 تومان است و نشر چكه (88547295) آن را به بازار نشر سپرده است.

دوچرخه

در طبقه‌ي هشتاد و هشتم چه‌مي‌گذرد

تا حالا فكر كرده‌ايد در بلندترين برج‌هاي اين شهر چه‌جور جادوهايي اتفاق مي‌افتد؟ تيمور كسي است كه در يك برج لنگ‌دراز در يك شهر شلوغِ شلوغ زندگي مي‌كند و از همين شهر شلوغ هم وارد يك دنياي جادويي مي‌شود. تيمور بيش‌تر وقت‌ها در اين برج هشتاد و هشت طبقه‌اي تنهاست. پدرش اشكبوس و مادرش شمسي خانوم هرروز صبح تا شب سر كارند. حالا فكر كنيد چنين شخصيت تنهايي به كامپيوتر و تبلت و بازي‌هاي رايانه‌اي هم علاقه‌اي نداشته باشد. چه كار مي‌كند؟

تيمور بيش‌تر وقتش را به تماشاي مناظر بيرون از خانه مي‌گذراند و  در همين تماشاهاست كه تصميم مي‌گيرد دنبال پروانه‌اي برود و وارد دنيايي مي‌شود كه فيلي در وسط خيابان ايستاده است. رمان «تيمور و چاله‌ي جادو» با قلم شاهرخ گيوا و به همت نشر آفرينگان (66413667)، با قيمت 7000 تومان منتشر شده ‌است.

دوچرخه

کد خبر 288265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha