شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه بین‌الملل: درحالی که افشاگری درخصوص فساد اخلاقی رییس‌جمهور اسراییل موج تازه‌ای از یاس و خشم را در سرزمین‌های اشغالی به‌وجود آورده است.

ژنرال یثیرهان از فرماندهان ارشد نیروهای اسراییل خطاب به خانواده‌های سربازان کشته شده در جنگ با حزب‌الله لبنان گفت: ما را ببخشید، ما در این جنگ شکست خوردیم.

 این در حالی است که دان حالوتس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز علنا اعتراف کرد که در عملکرد ارتش در جنگ با حزب‌الله ضعف‌هایی وجود داشته است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در نامه‌ای برای سربازان اسرائیلی اعتراف کرده است که در کنار دستاوردها، جنگ در برخی عرصه‌ها از جمله لجستیک، عملیاتی و فرماندهی ضعف‌هایی داشته است.

در این نامه آمده است: ما تحقیقاتی سریع، کامل و گسترده درباره تمامی‌این نواقص و موفقیت‌ها انجام خواهیم داد. انتظار می‌رود طی روزهای آینده درباره بازپرسی از ایهود المرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص عملکردش در جنگ تصمیم‌گیری شود.

جدی‌ترین نوع این بازپرسی توسط کمیسیون دولتی انجام می‌شود که قدرت انحلال دولت یا حتی مقامات نظامی‌را دارد. انتقادها از عملکرد ارتش و تاکتیک‌های به کار رفته در جنگ یک ماهه با حزب‌الله و عدم پیروزی این جنگ برای اسرائیل رو به افزایش است. سوال‌ها درمورد تدابیر اتخاذ شده در جنگ‌های 11 ساعته و برخی گزارش‌ها از کمبود آب و غذا درخواست‌ها برای انجام تحقیقات دولتی درخصوص عملکرد اتخاذ شده در این جنگ و برکناری رهبران زمان جنگ را تشدید کرده است.

 انتقال سفارت السالوادور از قدس به تل‌آویو

 اوسکار اریاس، رییس‌جمهوری جدید السالوادور، هفته گذشته تصمیم گرفت سفارتخانه این کشور را از شهر قدس به تل‌آویو منتقل کند. وزارت امور خارجه السالوادور با صدور بیانیه‌ای هدف از این اقدام را جبران زیان‌های واردشده به روابط اعراب با السالوادور و همچنین اوضاع کنونی خاورمیانه بیان کرد.

رژیم صهیونیستی سالهاست تصمیم دارد پایتخت خود را به همراه سفارت کشورهای خارجی از تل‌آویو به شهر قدس انتقال دهد که این موضوع با مخالفت کشورهای جهان روبه‌رو است.

کد خبر 2895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز