دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه انتشار گزارش جنگ لبنان تحت فشاری فزاینده برای استعفا قرار گرفته است.

به گزارش آسوشیتد پرس، کمیسیون مسوول بررسی جنگ لبنان قرار است گزارش خود را در این باره روز دوشنبه30 آوریل(10 اردیبهشت) منتشر کند.

پیش از انتشار این گزارش برخی از مقامات کابینه رژیم صهیونیستی در برنامه‌ایی تلویزیونی تایید کردند که نتایج این گزارش شدیدا بر دامنه انتقادات از ایهود اولمرت و امیر پرتز نخست وزیر و وزیر دفاع رژیم صهیونیستی خواهد افزود. از نظر این مقامات صهیونیست، مطالب مندرج در این گزارش درخواست اعضای احزاب ائتلافی در کابینه رژیم تل آویو و احزاب مخالف برای استعفای اولمرت را در پی خواهد آورد.

اولمرت و پرتز که از تجارب محدود امنیتی به هنگام آغاز جنگ علیه لبنان برخوردار بودند اکنون به دلیل ناکامی در جنگ علیه حزب الله محبوبیت خود را در میان صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی از دست داده‌اند.

با آغاز جنگ علیه لبنان، که به دلیل دستگیری دوتن از سربازان صهیونیست توسط حزب الله لبنان درگرفت، اولمرت با اتکا به حملات شدید و وحشیانه هوایی علیه مواضع نظامی و غیر نظامی در لبنان ادعا کرده بود که حزب الله را شکست خواهد داد و دو سرباز اسیر شده صهیونیستی را آزاد و به سرزمین‌های اشغالی بازخواهد گرداند، حال آنکه پس از 33 روز جنگ و صرف هزینه‌ای هنگفت هیچ کدام از این ادعاها محقق نشد و دان هالوتز رییس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که پیشنهاد بمباران هوایی گسترده مواضع حزب الله  در لبنان را به اولمرت داده بود، به دلیل ناکامی و شکست در جنگ علیه حزب الله ناگزیر به استعفا شد.

کد خبر 20826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز