‌تنها چند روز پس از آنکه برای چندمین بار اعلام شد پراید ناامن‌ترین خودروی داخلی است و همچنان بیشترین کشته را می‌گیرد، حالا رئیس پلیس راه کشور با انتقاد از شرایط تولید خودروهای داخلی می‌گوید وضعیت آنها به‌گونه‌ای است که در تصادفات کسی سالم بیرون نمی‌آید.

تصادف خودرو

محمدحسين حميدي كه براي تشريح برنامه‌هاي امداد و نجات نوروزي جمعيت هلال احمر در يك نشست خبري شركت كرده بود، از مردم خواست با دقت بيشتري رانندگي كنند چون خودروهاي داخلي امن نيستند و توضيح داد: واژگوني خودرو بسيار خطرناك است به‌طوري‌كه 40درصد تلفات نوروزي سال گذشته مربوط به واژگوني بود. وي با بيان اينكه در سال84 آمار كشته‌هاي تصادفات كشور به حدود 28هزار نفر رسيده بود، افزود:اين يعني بيش از تعداد كشته‌هاي يك سال در جنگ تحميلي؛ زيرا در گذشته شدت بالاي تصادفات، ضعف در امدادرساني و شرايط نامطلوب در مراكز درماني وجود داشت. البته خوشبختانه در يك دهه اخير با اقدامات مناسبي كه انجام شده آمارها نشان مي‌دهد در پايان سال93 كشته‌هاي تصادفات كشور كمتر از 17هزار نفر رسيده و در اين حوزه نقش هلال‌احمر بسيار برجسته بوده است كه بايد اين همكاري‌ها تداوم پيدا كند.

حميدي با يادآوري كاهش يكهزار مرگ بر اثر تصادفات رانندگي در سال93 گفت: براساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب كه دستور و تكليف بر ما گذاشتند كاهش اقل تصادفات در دستور برنامه‌هايمان است.اكنون هم كاهش 20درصدي تلفات تصادفات را براي سال آينده پيش‌بيني كرده‌ايم. در نوروز سال گذشته يكي از بيشترين علت حوادث واژگوني خودروها بود كه بعضاً سرنشينان جان خود را از دست داده يا آسيب‌هاي جدي ديده بودند بنابراين بستن كمربند ايمني در صندلي عقب خودرو بسيار اهميت دارد و در اين باره سختگيري بيشتري ‌خواهد شد. اشاره رئيس پليس راه كشور به حكم چند روز قبل رهبر معظم انقلاب براي فرمانده جديد نيروي انتظامي است كه در آن از سردار اشتري خواسته‌اند تداوم كاهش تخلفات جاده‌اي را همچنان دنبال كند.

  • آمار كشته‌ها دردناك است

اگر با روند سال۸۴ و ميزان فوتي‌هاي تصادفات جاده‌اي آن دوره پيش مي‌رفتيم الان به ۵۴هزار كشته در سال مي‌رسيديم كه با فعاليت‌هاي همه جانبه سازمان‌ها و نهادهاي مختلف اين آمار به ۱۷هزار نفر رسيده است.يك هواپيما با حداكثر ۳۰۰سرنشين موجب موج رسانه‌اي در رسانه‌هاي مختلف مي‌شود. اين در حالي است كه ثبت هزار كشته در تصادفات جاده‌اي تعطيلات نوروز بسيار دردناك‌تر است. كشورهاي ديگر در كاهش تلفات جاده‌اي موفق بوده‌اند كه در اين راستا ما نيز بايد از علم موجود جهاني استفاده كنيم و در راستاي افزايش فرهنگ ترافيك از سنين كم در جامعه آغاز كرده و فرهنگ ترافيكي را ارتقا دهيم.
اميرمحسن ضيايي،رئيس‌جمعيت‌هلال‌احمر

کد خبر 289633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha