همشهری آنلاین: پس از شکست عبد ربه منصورهادی رئیس جمهوری مستعفی یمن در برکناری عبدالحافظ سقاف از فرماندهی نیروهای ویژه امنیتی در عدن وعقب نشینی وی از این تصمیم، این بارهادی چند تن دیگر از نیروهایش را به دلیل اینکه برادرش محمد هادی منصور را فرمانده گارد ویژه خود کرد، از دست داد.

 جدایی دهها تن از محافظان رئیس جمهوری مستعفی یمن

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری یمنی الخبر، دهها تن از نظامیان طرفدار هادی روز گذشته از گارد ریاستی موظف به حفاظت از عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی جدا شدند.

منابع نیروهای ریاستی اعلام کردند دهها تن از نظامیان گارد حراستی هادی( رئیس جمهوری مستعفی) از وی جدا وعدن را به مقصد استان های شبوه وابین ترک کردند.

روزنامه عدن الغد به نقل از منابع خود نوشت جدا شدگان از هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن همان نظامیان طرفدار محمد حیدره فارخ فرمانده گارد حراستی سابق هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن بودند که به تصمیم هادی درباره تغییر وی وجایگزینی محمد هادی منصور برادرش به جای وی، اعتراض کردند.

این منابع افزودند: شخصیت های نظامی نزدیک هادی اقدام به میانجیگری کرده وبه توافق رسیدند فارخ را دوباره به پست قبلی منصوب کنند اما فایده ای نداشت ونظامیان جدا شده دیگر به جمع نیروهای هادی نپیوستند.

احمد عبدالله المجیدی استاندار لحج با تایید موضع السقاف گفت: سرهنگ السقاف حق دارد با تصمیم هادی به تغییر وی مخالفت کند وهادی باید تصمیم خود را لغو می کرد.

تنش ها در شهر بندری عدن در جنوب یمن روزهای گذشته و در بحبوحه تشدید اختلافات بین منصور هادی و نیروهای امنیتی افزایش یافته است.

منصور هادی که در پی فرار از بازداشت خانگی به دست جنبش کمیته مردمی یمن، به عدن گریخت ، پس از حضور در عدن، خواستار اخراج شماری از فرماندهان امنیتی و اطلاعاتی در عدن شد.

عبدالحافظ سقاف فرمانده نیروهای ویژه امنیتی در عدن به سبب ارتباط با جنبش کمیته مردمی یمن مستقر در صنعا از سمت خود برکنار شد.

با این حال، سقاف ، حکم هادی را رد و از استعفا خودداری و اعلام کرد، هادی رئیس جمهوری غیرقانونی است.

او هدایت مبارزه با شبه نظامیان حامی هادی را بر عهده داشته است که تلاش کردند نیروهای آموزش دیده را وادار به تسلیم کنند.

هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن اکنون با وعده و پشتگرمی کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس قصد دارد در بخش جنوبی یمن دولت تشکیل دهد و با جنبش مردمی انصارالله که صنعا پایتخت یمن را در اختیار دارد، مقابله نماید.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماهها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

کد خبر 290107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha