همشهری آنلاین: رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی بزرگترین غم ما نسبت به حضرت فاطمه (س) را پنهان بودن قبر ایشان معرفی و برای آن سوگواری می‌کنند در حالی که مغفول و مهجور بودن سیره ایشان بسیار مهم‌تر و غم‌بارتر است.

به گزارش رسا، حسن رحیم پور ازغدی در مراسم شب شهادت حضرت فاطمه (س) که با حضور خانواده شهدای افغانستانی و ایرانی در مسجد فقیه سبزواری مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به تعابیری همچون «حوراء انسیة»، «ام ابیها»، «فداها ابوها»، «بضعة منی» و غیره که نبی مکرم اسلام (ص) در مورد حضرت زهرا (س) به کار برده‌اند، گفت: اینکه ایشان رضایت خود و خداوند را در گرو رضایت حضرت زهرا (س) می‌دانند، به خاطر این است که آن حضرت هیچ چیز جز خدا و برای خدا نمی‌خواستند و غم و شادی ایشان برای خدا بود.

وی با بیان اینکه میزان عمل ما به سبک زندگی حضرت فاطمه (س)، نشان‌دهنده فاطمی بودن و نبودن ما است، افزود: برخی بزرگترین غم ما نسبت به حضرت فاطمه (س) را پنهان بودن قبر ایشان معرفی کرده و برای آن سوگواری می‌کنند در حالی که مغفول و مهجور بودن سیره ایشان بسیار مهم‌تر است.

رحیم پور ازغدی، انسانیت، اخلاق، عدالت، جهاد، عزت، وحدت، وفای به عهد، احترام و احساس مسئولیت اجتماعی را از رئوس سبک زندگی حضرت زهرا (س) معرفی کرد و ضمن تأکید بر پرهیز از بسنده کردن به ظواهر شریعت همچون نماز خواندن و روزه گرفتن، تصریح کرد: عقیده واقعی ما چیزی است که به آن عمل و رفتار می‌کنیم و بقیه صرفا ادعا است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت نشر آگاهی از دیدگاه حضرت زهرا (س)، خطاب به فعالان فرهنگی یادآور شد: در برابر منتقدان و کسانی که شما را غیرعادی خطاب می‌کنند، نا امید نشوید، بدانید این شما هستید که زندگی می‌کنید و سایرین در خواب غفلت هستند، به پاداش کار خود و ارزش و تأثیر آن در رشد اخلاق وفرهنگ عمومی توجه داشته کنید.

کد خبر 290514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha