پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت انگلیس در واکنش به گزارشی حاکی از واگذاری جایگاه دائمی این کشور در شورای امنیت سازمان ملل به اتحادیه اروپا در صورت تصویب پیمان اصلاحیه این اتحادیه، این گزارش را تکذیب کرد.

جیم مورفی معاون امور اروپای وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای گفت: هیچ چیز نمی‌تواند باعث چشم پوشی ما از کرسی خود در شورای امنیت شود.

وی افزود: پیمان جدید اتحادیه اروپا ما را وادار به دست شستن از کرسی خود یا تحویل آن به اتحادیه اروپا در نشست‌های سازمان ملل نکرده‌است.

مقام انگلیسی با بیان اینکه لندن از داشتن این کرسی در سازمان ملل به خود می‌بالد، همچنین گفت: ما به اعمال نفوذ خود در سازمان ملل ادامه خواهیم داد.

این بیانیه در واکنش به تحلیل اخیر "لی روترهام" از مؤسسه "اسکپتیکا" که از اتاق‌های فکر منتقد همگرایی اروپایی می‌باشد، منتشر شده‌است.

در این بیانیه آمده است: اسکپتیکا به اشتباه وزیران بریتانیا را به گمراه ساختن مردم درباره نقش بریتانیا در سازمان ملل متهم کرده است.

این مؤسسه اعلام کرده که در متن نهایی پیمان جدید اروپا، انگلیس و فرانسه مجبور خواهند شد که جایگاه خود را در شورای امنیت به "وزیر خارجه" در تشکیلات جدید اروپایی تفویض کنند.

وزارت خارجه انگلیس با اشاره به منشور سازمان ملل تصریح کرد: فقط کشورها می‌توانند عضو سازمان ملل شده و در شورای امنیت کرسی داشته باشند. اتحادیه اروپا کشور نیست و کشور نیز نخواهد شد.

کد خبر 29094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز