گروه اجتماعی: همزمان با میلاد فرخنده حضرت سید الشهدا (ع) و گرامیداشت روز پاسدار جمعه شب جشن با شکوه میلاد ثارالله با حضور شهردار تهران، فرمانده نیروی مقاومت بسیج و رئیس سازمان تربیت بدنی شهرداری تهران، نیروهای سپاه پاسداران لشکر 27 محمد رسول الله(ص) در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

در این جشن که از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران برگزار شد، بیش از 13 هزار نفر از پاسداران تهرانی به همراه خانواده خود گردهم آمدند.

در جشن میلاد ثارالله تعدادی از خانواده‌های مبارزان لبنانی نیز حضور داشتند و یک گروه سرود از کشور لبنان با خواندن نواهای حماسی یاد و خاطره شهدای حزب الله لبنان را زنده کردند.

دانش‌آموزان مناطق 19 و 17 شهرداری نیز در این مراسم با اجرای سرود‌هایی که یادآور
 حماسه آفرینی‌های پاسداران انقلاب اسلامی‌بود، با لباس‌های سبز رنگ و حرکات موزون و هماهنگ صحنه‌های زیبایی را خلق کردند.

همچنین دانش آموزان منطقه 22 در این جشن با شکوه بصورت پازل، چهره امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله، پرچم ایران و پرچم حزب الله لبنان را به تصویر کشیدند.

مولودی‌خوانی، تئاتر و حرکات نمایشی فوتبال و والیبال نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در شب میلاد امام حسین(ع) اجرا شد.

شایان ذکر است، دکتر قالیباف در جشن ثارالله از همسر و فرزندان شهید  محمد رانی فرمانده مقاومت 33 روزه لبنان در منطقه بنت جبیل تجلیل و با هدایایی از سوی تعاونی اعتباری شهر قدردانی کرد.

شیخ محمد یزمک، شیخ صفی الدین و محمد علوی نیز از دیگر فرماندهان نیروی حزب‌الله بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم از 6 نفر از پاسداران نمونه لشکرهای 10 سیدالشهدا (ع) و 27 محمد رسول الله(ص) و نیروی مقاومت بسیج تهران قدردانی شد.

مراسم گرامیداشت آزادگان و روز جانباز

مراسم سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با حضور بیش از 700 تن از آزادگان کشور برگزار شد.

بنابراین گزارش مراسم گرامیداشت آزادگان در مجتمع فرهنگی سیدالشهدای تهران برپا و طی آن رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ایثارگران و جانبازان تجلیل کردند. در این مراسم همچنین از 15 تن از خادمان آزادگان در دوران اسارت نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

گزارش دیگری حاکی است به مناسبت روز جانباز عصر پنج‌شنبه 25 مرداد مسابقه نمادین ویلچررانی جانبازان در پارک فدک با همکاری شهرداری منطقه 8 تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور شهروندان و خانواده‌های ایثارگران و جانبازان برگزار شد، ضمن قدردانی از افتخارات ایثارگران، جانبازان با یادگاران هم‌سنگران شهید خود دیدار کردند.

بنابرگزارش دیگری، نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی شاهد و ایثارگر سراسر کشور سه‌شنبه 13 شهریور در هتل بزرگ تهران برگزار خواهد شد.

در این همایش که به همت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران  شرق استان تهران و با مشارکت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ستاد مرکزی (تربیت بدنی) برگزار می‌شود، از 153 پیشکسوت و قهرمان ورزشی جانباز، فرزند شاهد، فرزند جانباز و آزاده تجلیل به عمل خواهد آمد.

این ورزشکاران در رشته‌های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، دوومیدانی، وزنه‌برداری، تنیس روی میز، تیراندازی با کمان و تیراندازی با تفنگ و تپانچه، شنا،‌ جودو، کشتی،‌ کوهنوردی، کاراته، ووشو،‌ فوتبال 7 نفره، فوتبال ناشنوایان،‌ بدمینتون، گلبال،‌ دوچرخه‌ سواری، ژیمناستیک، قایقرانی و ورزش‌های رزمی فعالیت دارند.

کد خبر 29132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز