گروه بین‌الملل: شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان ادعا دارد سفارت عربستان در بیروت، پایتخت لبنان از حمله اسرائیل به لبنان در سال 2006 پیش از وقوع آن اطلاع یافته بود.

منار در برنامه‌ای تحت عنوان خاطرات روزهای جنگ که چهارشنبه هفته گذشته پخش شد ادعا کرد سفارت عربستان یک روز پیش از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان 15تا 20هزار گردشگر سعودی را از طریق مرزهای سوریه عبور داد که این امر نشان دهنده آن است که ریاض از سناریوی فراروی لبنان در زمان تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی مطلع بوده است.

سفارت عربستان سعودی در لبنان روز پنجشنبه در واکنش به این ادعا هرگونه اطلاع قبلی دولتش از حمله ارتش اسرائیل به لبنان را تکذیب کرد. سفارت عربستان تاکید کرد گردشگران سعودی نیز مانند دیگر گردشگران عرب و خارجی از آغاز جنگ اسرائیل بر ضد لبنان غافلگیر شده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی 12جولای 2006 به بهانه اسارت دو نظامی‌خود به دست مبارزان لبنانی از زمین،هوا و دریا، مناطق مسکونی و تأسیسات زیربنایی لبنان را آماج حملات خود قرار داد اما پس از 33 روز جنگ نابرابر نتوانست در برابر نیروهای مقاومت ایستادگی کند و سرانجام 14 آگوست با تصویب قطعنامه 1701 سازمان ملل به تجاوزات خود پایان داد.

ریاض در معرض اتهامات پیاپی

فاروغ الشرع، معاون رئیس‌جمهور سوریه روز پنجشنبه در اظهاراتی درباره خلل در روابط دمشق- ریاض، عربستان‌سعودی را به عامل بی ثباتی در منطقه متهم کرد.

ریاض عصر روز گذشته اظهارات اخیر الشرع پیرامون نقش مخرب عربستان‌سعودی در منطقه را محکوم کرد. الشرع در اظهارات خود خاطرنشان کرده بود، خلل در روابط سوریه و عربستان از طریق سوریه نیست.

عربستان نقش مهمی در منطقه و در همبستگی جهان عرب و روابط کشورهای اسلامی با هم دارد اما متاسفانه این نقش مهم عربستان تقریبا فلج است و من دلایل آن را نمی دانم.

یک مقام سعودی در واکنش به اظهارات اخیر الشرع گفت: سخنان معاون رئیس جمهور سوریه صحت ندارد.

کد خبر 29148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز