جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: الیور استون، کارگردان مطرح سینمای آمریکا یک بار دیگر از ایران خواست تا اجازه دهد فیلم مستندی را درباره رییس‌جمهور ایران تولید کند.

این خبر مثل درخواست اول استون در نشست ادواری هیأت اسلامی‌هنرمندان اعلام شد.

خبر اول نیز در نشست اول این هیات اوایل تیر مطرح شد و انعکاس آن در مطبوعات موجب شگفتی دبیر را فراهم آورد. علیرضا سجادپور در نشست دوم که عصر پنج شنبه برگزار شد، با اشاره به درخواست اول استون از دفتر رئیس جمهوری که در جلسه قبلی این هیات مطرح شده بود از بازتاب آن در رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار تعجب کرد.

شاید به این علت که قرار نبوده است به این شکل طرح شود. اما این بار ماجرا فرق دارد و مسئله شکل رسمی تر و روشن‌تری گرفته است. ایسنا از قول سجادپور این طور می‌نویسد: خانم میشل نیکلسون(مدیر تبلیغاتی استون) با ارسال ایمیلی به دفتر ریاست جمهوری، ضمن ابراز تاسف از عدم دریافت پاسخ مثبت، بار دیگر این درخواست را مطرح کرده است.

نیکلسون در این متن به نامه سرگشاده آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان به مردم آمریکا اشاره کرده و آورده است« من هم بر این باورم که گفت‌وگو بین مردم دو کشور ایران و آمریکا نیاز امروز ماست و ساخت این فیلم یکی از این قدم‌هاست.»

او هم‌چنین با اشاره به تصویر غلط و نامناسب از اسلام و کشورهای اسلامی‌در رسانه‌های آمریکایی گفته است «ساخت این فیلم فرصتی برای اصلاح این تصویر خواهد بود.»

سجادپور ادامه می دهد: عوامل این تصویرسازی غلط ـ که خانم نیکلسون اظهار کرده ـ همان رسانه‌ها و سینمای‌هالیوود هستند و طبعا باید دید، آقای استون در همان فضای رسانه‌ای چگونه از عهده‌ اصلاح این تصویر برخواهد آمد.

دبیر هیات اسلامی هنرمندان درباره نظر دکتر احمدی‌نژاد درباره ساخت این فیلم ابراز عقیده کرد: ایشان مخالف نیستند و این مسئله را در مراسم راه‌اندازی شبکه پرس تی وی صراحتا اعلام کرده اند.

کد خبر 29152

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز