گروه بورس: مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار از ورود نقدینگی‌های جدید به بورس و انتظار برای رونق معاملات در روزهای آینده خبر داد.

علی رحمانی ضمن اعلام این خبر افزود: بررسی روند معاملات  طی روزهای گذشته حاکی از ورود نقدینگی‌های جدیدی به سوی بورس است.

وی افزود: در معاملات روز گذشته حجم،  ارزش و دفعات معاملات به نحو چشمگیری افزایش یافت و  این موضوع نشان می‌دهد که  وجوه جدیدی در حال ورود به بورس هستند.

وی تاکید کرد: معاملات بورس تهران دیروز به 17هزار  معامله رسید در حالی‌که میانگین معاملات در روزهای گذشته به زحمت به 7هزار معامله می‌رسید.

رحمانی با بیان اینکه جریان مبادلات بازار در حال منطقی شدن است، گفت: شرکت شستا از طریق تامین اجتماعی و برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال تدارک خود برای وارد کردن پول‌های جدید به بازار سرمایه هستند.

وی تصریح کرد: حتی برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری با فروش برخی از دارایی‌های خود قصد دارند نقدینگی حاصل از آن را به سهام تبدیل کنند.

وی در پاسخ به این انتقاد که در برنامه خصوصی‌سازی، پول جدیدی وارد بورس نمی‌شود و تنها برخی از حقوقی‌‌ها با فروش سهام قدیمی خود سهام جدید اصل 44 را می‌خرند گفت: این موضوع در مورد شرکت فولاد خوزستان صادق نبود، چرا که تمامی پولی که برای خرید سهام فولاد خوزستان پرداخت شد نقدینگی جدیدی بود که وارد بازار شد.

مدیرعامل شرکت بورس تایید کرد: برای واگذاری شرکت مپنا نیز در روزهای آینده تا 15 میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار خواهد شد.

وی تاکید کرد: رشد قابل توجه ارزش، حجم و تعداد دفعات معاملات کاملاً موید آن است که یک عده خریدار در حال ورود به بازار هستند و بازار دارد از حالت یک طرفه خارج می‌شود.

سهامداران بورس تهران در معاملات روز شنبه 27 مرداد 138میلیون و 800هزار سهم به ارزش 57میلیاردتومان خریداری کردند.

ثبت رکورد جدید در تعداد دفعات معامله

از طرف دیگر روابط عمومی شرکت بورس نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد معاملات روز شنبه بورس تهران رکورد جدیدی را در سال جاری به ثبت رسانده است.

این گزارش می‌افزاید: دفعات معامله بورس اوراق بهادار تهران برای نخستین بار از ابتدای سال 1385 تاکنون به 18 هزار و 479 دفعه رسید.

با ثبت این رکورد، 128میلیون سهم به ارزش 57میلیارد تومان معامله شد.

روز شنبه سهام 146 شرکت مورد داد و ستد قرار گرفت که قیمت  سهام 56 شرکت افزایش یافت، 72 شرکت کاهش یافت و سهام 18 شرکت نیز بدون تغییر باقی ماند.

کد خبر 29231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز