همشهری آنلاین : فرهنگسراها و خانه های فرهنگ شهر تهران ، در راستای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان ، برنامه های مختلف فرهنگی ، هنری ، علمی ، آموزشی ، تفریحی ، ورزشی و... برگزار می کنند.

به گزارش معاونت فرهنگی شهرداری تهران  برنامه های روزانه فرهنگسراها و خانه های فرهنگ در طول ایام  تابستان به شرح زیر است:

ویژه برنامه‌های شعبانیه:
مراکز تابعه منطقه 14 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت هفته دولت و اعیاد شعبانیه ویژه برنامه های خاصی را برای شهروندان محترم منطقه ارائه می‌کند.

مسابقه کتابخوانی، جشن عیدانه، پایگاه شکوفه قرآنی، تورهای یک روزه، پاتوق هنرمندان کوچک،  بازدید از آسایشگاه جانبازان، مسابقات هنری در قالب طنز، نغعمه زیبای نیاز، جشن ضیافت، ستارگان کربلا، ایستگاه کاریکاتور، کارگاه سفال و جشنواره بادبادکها از جمله برنامه‌هایی می‌باشد که برای شهروندان محترم در نظر گرفته شده است.

علاقه مندان برای شرکت در برنامه های فوق می تواند به یکی از مراکز منطقه 14(فرهنگسرای پایداری، 33784099-33350028 ) خانه‌های فرهنگ ابوذر33144078 فرشته آزادی 33186248، زیتون 33735824، شهید اندرزگو33359888 و کتابخانه‌های ابن سینا 33303103 و ابیانه 33171785 مراجعه کنند.

فرهنسگرای سلامت :
به جهت ارتقا فرهنگ سلامت روحی و معنوی شهروندان بزگداشت روز پاسدار و روز جانباز و به مناسبت تولد حضرت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و تولد حضرت زین‌العابدین(ع) اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی فیروزه در دو بخش ارائه مقاله، آثار هنری و ... در زمینه شخصیت آن حضرات جلیل‌القدر کرده است.

همچنین در بخش اجرایی جشنواره فوق برنامه‌ای به جهت گرامیداشت عزیزانی که القاب و اسامی مکرمه آن حضرت را دارا می باشند در تاریخ 6/6/85 از ساعت 22-19 در پارک سلامت واقع در جنب فرهنگسرای سلامت برگزار می‌شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77491491 تماس بگیرند.

همچنین این فرهنگسرا به مناسبت هفته پزشک و در راستای فرهنگ سلامت اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی آگاهی‌های پس از ازدواج ، کارگاه آموزشی مراقبت از بیماریهای زنان ، کارگاه آموزشی تنظیم خانواده و کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی کرده است که به ترتیب در تاریخ 6/6/85، 7/6/85، 8/6/85 و 9/6/85  از ساعت 12-10 صبح برگزار می‌شود

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 2- 77491491 تماس بگیرند.

فرهنگسرای کودک:
کانون قرآن فرهنگسرای کودک وابسته به منطقه 3 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هر هفته مسابقه‌ای با عنوان پیام رستگاری برگزار می‌کند.

این مسابقه در قالب پیام قرآنی می باشد که ترجمه آیه اعلام می‌شود و شرکت کنندگان با پیدا کردن سوره  و آیه مورد نظر می توانند برنده مسابقه شوند.

مسابقه این هفته با این ترجمه می باشد پس با گفتارتان ناز و عشوه مریزید تا کسی که در دل او مرض است(در شما) طمع ورزد و گفتاری نیکو بگوید.

علاقه مندان می توانند پاسخ مسابقه را به نشانی خیابان شریعتی روبه روی سه راه شهید کلاهدوز(دولت) کوچه امامزاده، کد پستی 1913983113 کانون قرآن فرهنگسرای کودک ارسال نمایند.

فرهنگسرای بهمن:
واحد موسیقی این فرهنگسرا در راستای اجرای برنامه های دهکده فرهنگی تهران اقدام به برگزاری کنسرت موسیقی سنتی ویژه بانوان  کرده است.

گروه موسیقی آوای مهربانی به سرپرستی و خوانندگی سهیلا پورگرامی از تاریخ پنجم لغایت دهم شهریوماه از ساعت 19-17 در تالار شهید آوینی فرهنگسرای بهمن به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
لازم به ذکر است ورود برای عموم بانوان آزاد رایگان می‌باشد.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در برنامه به نشانی میدان راه آهن، میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55051386 تماس بگیرند.

همچنین این فرهنگسرا اقدام به برگزاری  جشنواره تکنوازی شهر تهران کرده است.

فرهنگسرای بهمن نحوه برگزاری جشنواره تکنوازان به شرح زیر است:
هنرجویان موسیقی می توانند جهت شرکت در آزمون ورودی در بخش موسیقی سنتی و کلاسیک از تاریخ اولی لغایت دهم شهریورماه به سالن سنجری فرهنگسرای بهمن مراجعه نمایند.

برگزیدگام مرحله اول آزمون از تاریخ 11 لغایت 13 در حضور داوران (کیوان ساکت، حمیدرضا رضایی، بهناز ذاکری، امیرآهن نقیبی و ...) به رقابت می پردازند.

به نفرات برگزیده مرحله دوم در تاریخ چهاردهم شهریورماه جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌گردد و آنان جهت عضویت در ارکستر سنتی، کوبه‌ای و زهی فرهنگسرای بهمن دعوت به عمل می‌آید.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این جشنواره به میدان راه‌آهن، میدان بهمن، فرهنسگرای بهمن مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن دبیرخانه جشنواره 55051386 تماس بگیرند.


فرهنگسرای تهران:
وابسته به منطقه 22 سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور ارائه راهکارهای مناسب به شهروندان و آشنایی بیشتر با فنون زندگی اقدام به برگزار کارگاه مهارتهای زندگی کرده است.

این کارگاه با حضور دکترمکی روانشناس و استاد دانشگاه روزهای یکشنبه هر هفته ساعت 18 تا 20 ویژه خواهران برگزار می‌شود.

علاقه مندان جهت شرکت می توانند به نشانی انتهای بزرگراه رسالت(غرب)، سه راه دهکده، جنب دبیرستان سپیده کاشانی، بوستان باغ نو، فرهنگسرای تهران مراجعه نمایند. تلفن: 80 و 44144378

کد خبر 2926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز