دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

علی ابراهیمی: رکود بازار خودرو به اوج خود رسیده است. خبرهای رسیده از بازار حاکی از تعطیلی برخی نمایشگاه‌ها به خاطر نبود مشتری در بازار است.

خودرو

رئيس اتحاديه صنفي نمايشگاه‌داران و فروشندگان اتومبيل تهران با بيان اينكه ركود اين روزهاي بازار خودرو نسبت به چند سال گذشته بي‌سابقه است به خبرنگار ما اعلام كرد كه كاهش قدرت خريد مردم و انتظار مشتريان براي نتايج مذاكرات با 1+5موجب شده است تا هيچ خريداري در بازار خودروهاي وارداتي و توليد داخل نباشد و همه فروشنده‌اند.

غلامحسين قاسميان با اشاره به اينكه در سال‌هاي گذشته نيز طي فروردين‌ماه شاهد ركود بازار خودرو بوده‌ايم اما امسال با فرارسيدن نيمه ارديبهشت‌ماه نيز هنوز خبري از خريد و فروش در بازار خودرو نيست، افزود: برخي گمان مي‌كنند با توافق نهايي در مذاكرات هسته‌اي نرخ دلار به 2هزار تومان كاهش يافته و خودرو و ساير كالاهاي صنعتي ارزان مي‌شود. به گفته قاسميان، اين تصور در حالي موجب سركوب تقاضا در بازار خودرو شده كه حتي نتايج مثبت اين مذكرات نيز يكباره باعث كاهش نرخ دلار و قيمت خودرو نشده و حداكثر نرخ دلار 200تا 300تومان در درازمدت كاهش خواهد يافت.

وي با اعلام اينكه اميد فعالان اين صنف به خروج هرچه سريع‌تر بازار از ركود است از تعطيلي موقت و دائم برخي نمايشگاه‌هاي فروش اتومبيل در شهر تهران خبر داد و افزود: بالا بودن هزينه‌هاي اجاره بها، آب و برق و دستمزد، دارايي و پرداخت ماليات بر ارزش افزوده 10درصدي موجب شده است تا فعالان اين صنف كه بازار شب عيد خوبي نداشته و با فرارسيدن ارديبهشت‌ماه نيز با ركود دست و پنجه نرم مي‌كنند، قادر به ادامه فعاليت نباشند.

وي از فعاليت حدود 800واحد صنفي داراي مجوز در زمينه خريد و فروش خودروهاي داخلي و وارداتي در سطح شهر تهران خبر داد و افزود: هنوز نمي‌توان به‌طور دقيق تعداد نمايشگاه‌هاي تعطيل شده را مشخص كرد چرا كه معلوم نيست چه تعداد از اينگونه نمايشگاه‌ها به‌طور مقطعي تعطيل و يا با تغيير شغل به‌طور دائم فعاليت خود را متوقف كرده‌اند.

به گفته قاسميان، اكنون ركود غيرقابل پيش‌بيني بر بازار خودرو حكمفرما شده است و با گذشت حدود يك‌ماه از آغاز به‌كار نمايشگاه‌داران اتومبيل در سال جديد، هيچ خبري از خريد و فروش خودرو نيست. همچنين تا پيش از اين ركود در بازار خودروهاي صفر كيلومتر را شاهد بوديم اما از ابتداي امسال بازار خودروهاي پلاك 94و حتي خودروهاي كاركرده دست دوم راكد شده و اغلب مشتريان، فروشنده خودرو شده‌اند.

کد خبر 294113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha