مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: زنان سرپرست خانوار پشت نوبتی بهزیستی همچنان در نوبت باقی ‌می‌مانند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور هنوز هیچ بودجه‌ای برای زیر پوشش قرار گرفتن این گروه از پشت نوبتی‌های سازمان بهزیستی در نظر گرفته نشده‌است.

ابوالحسن فقیه در توضیح این مطلب گفت: در روزهای پایانی سال گذشته تصمیم گرفته شد که تمامی زنان سرپرست خانواری که زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند به کمیته امداد منتقل شوند و پس از آن نیز این نهاد مسئولیت زنان سرپرست خانوار را بر عهده بگیرد.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور در صورت اجرایی شدن این تصمیم، پرونده تمامی زنان سرپرست خانوار از جمله «پشت نوبتی»ها به کمیته امداد امام خمینی(ره) منتقل می‌شد.

به این ترتیب در تقسیم‌بندی و اختصاص بودجه برای زنان سرپرست خانوار بهزیستی سهمی منظور نشده و با گذشت 5 ماه از سال تلاش مسئولان سازمان بهزیستی برای تامین بودجه به جایی نرسیده است.

این در حالی‌است که زهره طیب‌زاده نوری، رئیس مرکز امور مشارکت زنان و خانواده، چندی پیش اعلام کرد 400هزار زن سرپرست خانوار بدون حامی در جامعه رها شده‌اند و هیچ حمایتی از آنان نمی‌شود.

او با اشاره به آمارهای موجود در کشور گفت: طبق آمارهای سه سال گذشته، یک میلیون و 200 هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که 147 هزار نفر آنان تحت پوشش سازمان بهزیستی و 800 هزار نفر آنان تحت پوشش دیگر نهادهای حمایتی قرار دارند.

به گفته رئیس مرکز امور مشارکت زنان و خانواده سالانه 60 هزار زن به آمار زنان مطلقه افزوده می‌شود که 50 درصد آنان زنان سرپرست خانوار می‌شوند.

اما فقیه درباره تحت پوشش قرار گرفتن دیگر گروه‌های پشت‌نوبتی گفت: در طول 2سال گذشته 42هزار پشت نوبتی وارد سیکل حمایتی سازمان بهزیستی‌ شده‌اند اما در برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون ورود 12 هزار معلول پشت نوبتی به چتر حمایتی سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی شده و حتمی است.

او با اشاره به اعتبار 106میلیارد تومانی که در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته‌است، افزود: این بودجه از محل بند «ب» تبصره 15 لایحه بودجه در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته که به نسبت مسئولیت‌های سازمان تقسیم شده‌است.

بر این اساس بیشترین سهم از این بودجه برای حل مشکل مسکن زنان سرپرست خانوار، معلولان و آسیب‌دیدگان اجتماعی اختصاص یافته‌است.

45 میلیارد تومان اختصاص یافته در بخش مسکن برای ساخت 12 هزارو 500 مسکن به شکل اجاره به شرط تملیک، با مشارکت خیرین یا از طریق بنیاد مسکن تهیه و در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

فقیه افزود: برای واگذاری مسکن به استان‌ها سهمیه‌ای اختصاص خواهیم داد و بر اساس سهمیه مسکن‌های ساخته شده در هر استان را واگذار می‌کنیم.

او درباره سهمیه در نظر گرفته شده برای بنزین معلولان گفت: با انجام جلساتی تصمیم گرفته‌شد که به معلولان سهمیه بنزین تعلق بگیرد اما هنوز از میزان این سهمیه اطلاع دقیقی در دست نیست، اما این مشکل به زودی برطرف می‌شود.

کد خبر 29415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز