شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

مریم سادات حسینی: آدمی برای چه کار می‌کند؟ آیا صرفا به‌خاطر پول؟ فرض کنید یک روز صبح از خواب بیدار شوید و به شما بگویند برنده‌شده حالا صاحب پول هنگفتی شده‌اید. آیا از فردا صبح دیگر سر کار نمی‌روید؟

جلد کتاب

واقعيت اين است كه اغلب آدم‌ها به‌كار تنها به‌عنوان منبع درآمد نگاه نمي‌كنند. ما چه فقير باشيم و چه ثروتمند، ساعات زيادي از زندگي‌مان را صرف كار مي‌كنيم. «كار به شخصيت ما شكل مي‌دهد و يكي از راه‌هاي ابراز وجود ماست». بنابراين فروكاستن كار به صرفِ منبع درآمد، بي‌انصافي است.

مي‌توان راجع به‌كار پرسش‌هاي جدي‌اي مطرح كرد. مي‌توان پرسيد ميان كار و معناداري زندگي چه نسبتي هست؟ ميان كار و دستمزد چه نسبتي هست؟ مرز جدايي كار از تفريح دقيقا كجاست؟ چرا براي بعضي‌ها كار امري جذاب است و براي ديگران مايه انزجار؟ چرا بعضي كار را نفرين مي‌دانند و با زحمت و سختي انجامش مي‌دهند ولي ديگران تنها با كار كردن است كه احساس شاد زيستن دارند؟ چرا بعضي از ماها مدام كار عوض مي‌كنيم؟ و آيا دوران كار به پايان رسيده است؟

كتاب «كار» از مجموعه «تجربه و هنر زندگي» با ارائه تاريخچه‌‌اي ازكار، به‌كار از منظرهاي مختلف نگاه و با بازبيني آن سعي مي‌كند به پرسش‌هايي از اين جنس پاسخ دهد.

کد خبر 294516

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha