همشهری آنلاین: رییس جمهوری برزیل سه میلیارد دلار برای اجرای طرح مبارزه با جرایم شهری اختصاص داد.

به گزارش بی بی سی، این طرح دولت برزیل برمبنای ارتقای کیفی برنامه‌های اجتماعی و تربیتی صورت می‌گیرد. بخشی از بودجه سه میلیارد دلاری مبارزه با جرایم در شهر‌های برزیل نیز به احداث زندان‌های جدید اختصاص خواهد یافت تا این گونه مشکل کمبود زندان در این کشور حل شود.

آمار زندانیان در زندان‌های برزیل بسیار بالاست و دولت قرار به منظور حل مشکل کمبود فضا در زندان‌ها 160 زندان جدید بسازد در این زندان‌ها همچنین امکاناتی برای ایجاد اشتغال و تعلیم و تربیت در نظر گرفته خواهد شد.

بر مبنای این طرح بیش از 400 هزار نفر از مردم برزیل به ویژه مجرمان سابق تحت آموزش کاری و مساعدت مالی دولت برزیل  قرار خواهند گرفت.

لولا داسیلوا رییس جمهوری برزیل گفت: این طرح برای جبران قرن‌ها نابرابری که به افزایش خشونت‌ها در جامعه انجامید ناکافی است، با این حال با اجرای این طرح، دولت خواهد توانست به طور قاطعانه با خشونت شهری برخورد کند.

روبم سزار فرناندز رییس سازمان ویوا ریو که در بخش مبارزه با جرایم در ریو دژانیرو فعالیت می‌کند، در واکنش به طرح دولت برزیل گفت:اطمینان دارم که دولت برزیل در این زمینه در مسیر درستی حرکت می‌کند.

فرنادز افزود: اما پرسش اصلی این است که آیا آن‌ها (دولت برزیل) خواهند توانست این طرح را به اجرا درآورند؟ 

برزیل یکی از کشور‌های جهان است که بالاترین میزان قتل در آن رخ می‌دهد، از همین رو است که دولت قصد دارد طرحی را برای کاهش قتل و سایر جرایم خشونت بار به اجرا در آورد.براساس آمار‌های موجود سالانه 45 هزار نفر در برزیل به قتل می‌رسند.

کد خبر 29458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز