یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو نامزد پیروز دور اول انتخابات ریاست جمهوری لهستان روز یکشنبه برای تعیین رییس جمهوری این کشور رقابت می‌کنند.

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از ورشو، حوزه های رای گیری این کشور از ساعت 7 تا 21 روز يكشنبه به وقت محلی (8:30 تا 22:30 به وقت تهران) برای اخذ آرای رای دهندگان باز است.

بر اساس این گزارش 'آندرژی دودا (Andrzej Duda) نامزد محافظه کار انتخابات ریاست جمهوری و برونیسلاو کوموروفسکی (Bronislaw Komorowski) رییس جمهوری فعلی لهستان در دور اول انتخابات که 10 ماه مه (21 اردیبهشت ) برگزار شد، بیشترین آرا را کسب کردند.

در دور نخست انتخابات 'دودا' نامزد چهل و سه ساله محافظه کاران 34.5 درصد و کوموروفسکی 33.1 درصد آرای رای دهندگان را به دست آوردند.

نظرسنجی های پیش از انتخابات حاکی از آن بود که کوموروفسکی شصت و دو ساله می تواند با قاطعیت در انتخابات پیروز شود. وی پنج سال قبل و پس از درگذشت 'لخ کاچینسکی' رییس جمهوری پیشین لهستان در حادثه سقوط هواپیما به ریاست جمهوری رسید.

نتایج آخرین نظرسنجی ها پیش از برگزاری دور دوم انتخابات نشان می دهد دو نامزد رقابت نزدیکی دارند.

انتظار می رود نخستین نتایج انتخابات با پایان یافتن زمان رای گیری اعلام شود. انتخابات ریاست جمهوری لهستان به همه پرسی برای ادامه حکومت متحدان حزب 'سکوی مدنی/ Civic Platform' تبدیل شده است.

دودا به شدت تصمیم های رییس جمهوری فعلی لهستان را برای افزایش سن بازنشستگی و مالیات ها مورد انتقاد قرار داده است.

کد خبر 296051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha