همشهری آنلاین: باشگاه منچستریونایتد بر اساس آخرین گزارش شرکت برند فایننس که ارزش مالی مارکت تجاری را بررسی می‌کند، به عنوان ارزشمندترین نام تجاری فوتبال در سال ۲۰۱۵ شناخته شد و جای بایرن مونیخ را گرفت که سال گذشته در صدر جدول قرار داشت.

Man U-Logo

ارزش نام منچستریونایتد با وجود این که فصل پیش جامی را به دست نیاورد، یک میلیارد و دویست میلیون دلار تخمین زده شده است.

شش تیم انگلیسی منچستریونایتد، چلسی، منچسترسیتی، آرسنال، لیورپول و تاتنهام در میان ۱۰ باشگاه با ارزش جهان فوتبال قرار دارند.

بارسلونا که با شکست یونتووس برای پنجمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، با دو پله سقوط نسبت به سال گذشته، در رده ششم قرار گرفته است، بر اساس تخمین شرکت برند فایننس، بارسلونا ۷۷۳ میلیون دلار ارزش دارد.

یکی از نویسندگان این گزارش در مورد علت افزایش ارزش مالی باشگاه منچستریونایتد گفته است:

"حتی اگر گزارش‌های اخیر مربوط به کاهش هواداران منچستریونایتد درست باشد، این تیم همچنان هواداران بسیاری در هند، جنوب شرقی آسیا و چین دارد که این موضوع مسلما باعث اشتیاق حامیان مالی برای سرمایه گذاری در این تیم خواهد شد."

به گزارش بي بي سي، منچستریونایتد سال گذشته قرارداد سودآوری با شرکت خودروسازی شورولت برای تبلیغ نام این شرکت بر روی پیراهن تیم امضا کرد.

این باشگاه همچنین با امضای قراردادی به ارزش ۱۲۸ میلیون دلار با شرکت آدیداس به مدت ۱۰ سال، رکورد بالاترین رقم قرارداد یک شرکت تولید لوازم ورزشی را با یک تیم حرفه‌ای فوتبال شکست.

در ادامه این گزارش پیش‌بینی شده که "منچستریونایتد در سال آینده، هم از نظر درآمد و همچنین مارک تجاری رشد غیرقابل منتظره‌ای داشته باشد."

یکی از دلایل اصلی رشد برند منچستریونایتد طبق این گزارش، "فروش حق پخش تلویزیونی لیگ برتر به دو شرکت اسکای و بی تی به مبلغ ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون پوند" عنوان شده است.

 

کد خبر 297586

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha