همشهری آنلاین: بررسی یک موسسه آموزشی در آمریکا نشان می‌دهد تنها در سال گذشته (۲۰۱۴) حدود ۸۰۰۰ دانشجوی چینی از دانشگاه‌های این کشور اخراج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در بررسی موسسه آموزشی WholeRen آمده‌ است همانطور که ده‌ها هزار داوطلب از چین، خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا آماده می‌کنند، ممکن است به سرنوشت 8000 دانشجوی چینی دچار شوند که سال گذشته از دانشگاه‌های این کشور اخراج شده‌اند. بیش از 80 درصد این دانشجویان به دلیل تقلب و کسب نمرات پایین به این وضعیت درآمده‌اند.

به گفته کارشناسان این موسسه، با توجه به درخواست تعداد بالایی از داوطلبان چینی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها رقم منتشر شده از دانشجویان اخراجی چینی چندان دور از ذهن و غیرعادی نیست.

«چن هانگ» مدیر دفتر توسعه موسسه WholeRen گفت: دانشجویان چینی در گذشته تمایل داشتند که در گروه دانشجویان رتبه یک قرار گیرند اما در پنج سال گذشته تصور آنان به طور کامل تغییر کرده و به دانشجویان متمولی تبدیل شده‌اند که تقلب کردن را ترجیح می‌دهند.

رشد سریع اقتصادی در دو دهه گذشته در چین شرایطی را برای بسیاری از والدین چینی فراهم ساخته تا فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به خارج بفرستند.

طبق اعلام وزارت آموزش چین، تنها در سال گذشته 459 هزار و 800 دانشجوی این کشور برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی سفر کرده‌اند. بیشتر آنان هزینه تحصیل خود را متقبل شده یا از دانشگاه‌های آمریکا بورسیه گرفته‌اند و تنها 4.6 درصد از آنان مورد حمایت دولت چین بوده‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، طبق اعلام مسئولان آموزشی آمریکا، دانشجویان چینی یک سوم دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های آمریکا را تشکیل می‌دهند که آمار قابل توجهی به حساب می‌آید.

کد خبر 297854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha