پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصادمقاومتی قبل ازعلم ودین ونقل، یک مفهوم عقلی است، گفت:امور اقتصادی آخرین تیر دشمن است.

عادل پیغامی

عادل پيغامي كارشناس اقتصادي در همايش «اقتصاد سياسي انفعال يا اقتدار»با اشاره به اينكه اقتصاد مقاومتي از نوع به روز كردن سيستم عامل اقتصاد است، گفت: مقاومت كلمه مقدسي است كه براي ما حائز اهميت است.وي ادامه داد: نخستين بار امام موسي صدر از كلمه مقاومت استفاده كردند كه با وقوع انقلاب اسلامي امام خميني (ره) اين كليد واژه را در ادبيات و انديشه ملت وارد كردند.

اين كارشناس مسائل اقتصادي با بيان اينكه به واسطه مقاومت توانستيم لايه‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي را از دست استكبار نجات دهيم، گفت: متأسفانه تنها در بحث اقتصاد است كه سلطه بيگانه را در كشور شاهد هستيم. پيغامي بيان كرد: مقام معظم رهبري مي‌فرمايند امور اقتصادي آخرين تير دشمن است. اگر از اين بحران به خوبي بيرون آييم ديگر دشمن اميدي ندارد.

پيغامي بيان كرد: هيچ وقت با يك نفر و يك گل بهار نمي‌شود، با يك نفر ولو در بالاترين سطح، اگر ساير سيستم‌ها نخواهند اقدامي صورت نمي‌گيرد. اقتصاد با سياست فرق مي‌كند. چرخ‌دنده‌هاي آن متفاوت با چرخ دنده‌هاي سياست است و زود گرم نمي‌شوند، نيروهاي محركه دروني و كار رسانه‌اي اقتصاد هم با سياست فرق دارد. وي در ادامه به بهره‌كشي در اقتصاد اشاره كرد و افزود: بهره‌كشي در لايه لايه اقتصاد ايران مشاهده مي‌شود. به‌طور مثال كشاورز توليدات خود را زماني كه به فروش مي‌رساند، واسطه‌ها بهره خوبي مي‌برند؛ يا به‌طور مثال در بحث مسكن نيز اين بهره‌كشي لمس مي‌شود.

وي با بيان اينكه اقتصاد مقاومتي يك گفتمان است، افزود: اين گفتمان هم به مفهوم زباني، رسانه‌اي، ادراكي و ذهني آن و هم به مفهوم واقعي آن كه يك برنامه اقتصادي است.وي ادامه داد: رهبري مي‌فرمايند؛ اقتصاد دانش بنيان، بعد جلسه مي‌گذارند با شركت‌هاي دانش بنيان، بعد مي‌فرمايند 3هزار شركت كم است و من 20هزار شركت دانش بنيان مي‌خواهم، بعد به شركت‌هاي دانش بنيان مي‌گويند؛ تجاري‌سازي‌ علم و توليد ثروت از علم به جاي نفت، بعد مي‌رويد در سيستم آموزش عالي و مي‌بينيد كه وزارت علوم، مثلاً اين دانشجو اگر دانشجوي رشته شيمي بود20 سال پيش اين واحدها را مي‌خواند، حالا هم دارد همين واحدها را مي‌خواند.

کد خبر 299110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha