همشهری آنلاین: مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: منبع گرد و غبار چند روز گذشته در تهران، قم و به طور کلی نواحی مرکزی کشور را بیابان‌های اطراف سمنان بوده است.

بیابان

مجید آزادی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: چند روزی است که تهران و نواحی مرکزی درگیر پدیده گرد و غبار است که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این روند در 3 روز آینده اندکی روند کاهشی داشته باشد و یا حداقل افزایش نیابد.

وی اظهار کرد: قسمت‌های جنوبی استان خوزستان نیز از بعدازظهر دوشنبه 8 تير وزش باد نسبتا قوی خواهد داشت از این رو بروز گرد و غبار را شاهد خواهیم بود البته نه به میزان زیاد اما به علت وزش باد تا حدودی ریزگرد در هوا معلق خواهد شد.

آزادی ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی امروز پدیده خاصی ندارد اما در دو شب آینده ( 8 و 9 تير ) گرد و غبار خواهد داشت که علت آن هم وزش بادهای 120 روزه که جزو بادهای فصلی منطقه است، خواهد بود.

  • افزایش دما در تهران

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد دمای هوا در تهران در چند روز آینده بین 1 تا 2 درجه افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس این پیش‌بینی‌ها دمای تهران در روز سه شنبه ( 9 تیر ) به 41 تا 41.5 درجه خواهد رسید.

آزادی با بیان اینکه در حال وارد شدن به گرمترین روزهای سال هستیم گفت: 15 تیر تا 15 مرداد گرمترین روزهای سال است.

کد خبر 299444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha