یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گرچه بزرگترین رویداد صنعت هوانوردی نمایشگاه هوایی پاریس است که دو ماه پیش برگزار شد، اما روس‌ها هم در تلاش هستند از قافله عقب نمانند.

نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و فضایی MAKS 2007  این هفته در روسیه  در میدان هوایی ژوکوفسکی در بیرون مسکو در حال برگزاری بود، صحنه‌هایی از این نمایشگاه را به روایت سایت  techrepublic ببینید:

سوخوی 35

یکی از هواپیماهای بسیار مورد انتظار؛ آخرین هواپیمای جنگنده چندمنظوره رده سوخوی یعنی Sukhoi SU-35 بود. در سوخوی 35 طراحی کابین کاملا دگرگون او کنترل‌های هواپیما از حالت مکانیکی به دیجیتالی بدل شده است.

آکروبات هوایی

آکروبات هوایی- 2

اشتباه نکنید این هواپیمای سوخوی 27 دچار حادثه نشده است،این صحنه‌ها از هنرنمایی  تیم آکروبات هوایی روسیه به نام  Russian Knights است.

توپولوف 160

البته به بازدیدکنندگان باید  غذا هم باید داد. کارکنان یک فروشگاه فست فود از کنار یک  بمب‌افکن استراتژیک توپولوف 160 (TU-160) می‌گذرند.

ایوولگا

"بال در زمین" "Wing in ground" به  یک اصل آئرودینامیکی اشاره دارد که بر اساس آن یک هواپیما می‌تواند در نردیک سطح زمین یا دریا  حرکت کند، چیزی مانند هاورکرافت. این هاورکرافت هوایی در نمایشگاه مکس یک مدل ایوولگا است.

هلیکوپتر تهاجمی

چنین نمایشگاه‌هایی محل انعقاد قراردادهای  جذاب هم هستند. گروهی از افسران نظامی پاکستان دارند مدل جدید هلیکوپتر تهاجمی Mi-28 را بررسی می‌کنند.

سیستم موشکس ضدهوایی

مکس 2007 به جز تجهیزاتی برای پرواز، وسائلی برای پایین کشیدن هواپیماها را هم  را به نمایش گذاشته بود. در تصویر یک سیستم موشکی دفاه هوابی در سطح پایین Tunguska M1 را می‌بینید که شرکت موسکی روسی Almaz-Antei ساخته است.

سوپرجت - هواپیمای مسافری سوخوی

هواپیماهای مسافری هم جای خود را در نمایشگاه داشتند. هواپیماهای مسافری سوخوی نیز مانند بوئینگ با هواپیمای جدیدش 787 Dreamliner به دنبال مصرف کمتر سوخت و پروازی آرام‌تر هستند. مدل SuperJet 100 ساخت سوخوی بسته به طراحی داخلی متفاوت می‌تواند بین 68 تا 103 مسافر را در جا دهد.

میگ 29

و باالاخره نمایی از جنگنده میگ 29 میکویان در حال اوج‌گیری.

کد خبر 29949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز