مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

وزیر اطلاعات روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران حضور یافت و اقدامات و وظایف وزارتخانه اطلاعات را به استماع اعضای شورا رساند.

وزیر اطلاعات توضیحاتی درباره واگذاری زمین بوستان یاس ارائه کرد.

حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي در خلال سخنان خود، به دسته‌بندي رويكردهاي وزارتخانه تحت امر خود پرداخت و اعلام كرد كه از حضور كارشناسان اين وزارتخانه در جلسات كارشناسي شوراي اسلامي شهر تهران استقبال مي‌كند. به گفته وي، كارشناسان اين وزارتخانه، اطلاعات خوبي دارند كه مي‌تواند به حل مشكلات و معضلات شهري بينجامد.

وزير اطلاعات گفت: اگر بخواهيم رويكرد‌هاي اين وزارتخانه را دسته‌بندي كنيم مي‌توانيم به نموداري از مسائل داخلي، خارجي، مبارزه با تروريسم، مبارزه با تهديدات خارجي و... اشاره كنيم. علوي افزود: در زمينه مسائل داخلي بايد گفت كار وزارت اطلاعات ايجاد امنيت همراه با آرامش و شادابي و سرور است. نگاه اسلام نيز بر همين مبنا استوار است. از اين‌رو امنيتي كه براي آحاد جامعه و براي مردم بايد به بار بيايد بايد همراه با شادابي و نشاط و نشاندن لبخند رضايت بر لبان آنان باشد كه اگر غيراز اين انجام گيرد امنيت بركات خود را نشان نمي‌دهد.

وي ادامه داد: ايجاد امنيت توأم با شادي و نشاط شرايط را براي نوآوري و ابداع و رشد و ترقي فراهم مي‌كند از اين‌رو يكي از رويكرد‌هاي وزارت اطلاعات ايجاد امنيت در سايه آرامش براي مردم است. بنابراين بايد گفت هدف ما در ارتباط با توده‌هاي مردم ايجاد امنيت همراه با شادابي و نشاط است.

علوي در ادامه به موضوع صيانت از مديران و مسئولان اشاره كرد و گفت: يكي ديگر از وظايف وزارتخانه اطلاعات صيانت از مسئولان و مديراني است كه امور جامعه را سامان مي‌بخشند. همگان مي‌دانيم پيرامون اشخاص سخنان زيادي گفته مي‌شود و مسئوليت وزارت اطلاعات اين است كه صحت و سقم اين گفته‌ها را مشخص كند. وي اظهار داشت: هر جا كه مجالي براي خدمتگزاري باشد احتمال لغزش نيز وجود دارد و سياست وزارت اطلاعات هم اين است كه دست اين افراد را قبل از آنكه به زمين بخورند بگيرد چرا كه يك مدير و آبروي او سرمايه يك جامعه است.

وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تعيين صلاحيت‌ نامزدهاي انتخاباتي اشاره كرد و اظهار داشت: دستگاه وزارت اطلاعات وابسته به هيچ جريان سياسي نيست بلكه تنها يك نهاد حاكميتي و در اختيار كليت نظام است؛ از اين‌رو اساس كار خود را در تعيين صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي در اختيار يك شوراي تعيين صلاحيت قرار داده‌ايم. تعيين صلاحيت يك تيغ دودم است چراكه از يك‌طرف منفعت عمومي و از جهت ديگر موضوع حيثيت و جايگاه افراد در آن مطرح است. بنابراين اين وزارتخانه نه مسامحه‌اي در اين زمينه با افراد دارد تا مبادا مسئوليت به‌دست نااهلان بيفتد و نه اينكه آبروي افراد را به خطر مي‌اندازد.

وي گفت: همه مي‌دانيم كه اينگونه نيست كه كسي نخواهد به امنيت ايران دست درازي كند اما قدرت، اقتدار و امنيت جمهوري اسلامي در سايه مجاهدت‌هاي خاموش است كه اجازه چنين دست‌درازي‌هايي را نمي‌دهد. به‌گفته وي تهديد جدي زماني است كه وحدت و انسجام ملي آسيب ببيند.

  • فعاليت‌هاي گسترده اطلاعاتي

وزير اطلاعات همچنين از اقدامات فرهنگي اين وزارتخانه سخن به ميان آورد و گفت: در راستاي ارتقاي سطح آگاهي آحاد جامعه فعاليت‌هاي فرهنگي وسيعي ترتيب داده‌ايم كه ساخت فيلم و سريال از اين قبيل است. همچنين استفاده از ظرفيت‌هاي هنري براي آگاهي‌هاي جامعه نيز در اين راستا بوده است. حجت‌الاسلام علوي با اشاره به اهميت اين وزارتخانه براي امنيت اقتصادي گفت: اقدامات بخش امنيت اقتصادي يكي ديگر از رويكردهاي وزارت اطلاعات است چراكه ما معتقديم علاوه بر مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد امنيت اقتصادي را نيز ايجاد كرد.

وي با اشاره به موضوع بوستان ياس و آزاد‌سازي‌ آن اظهار داشت: قبل از فرمايش مقام معظم رهبري وزارت اطلاعات بخشي از اين زمين‌ها را به منابع طبيعي واگذار كرده بود و همين كه ايشان فرمودند بقيه اين اراضي نيز واگذار شود فورا اين اقدام را انجام داديم. چرا كه به اين امر معتقديم كه در سازمان فكري حكومت اسلامي مشروعيت هر تصرفي با امام مسلمين يا ولي فقيه است؛ پس وقتي ايشان (مقام معظم رهبري) در تصرف مكاني ولو در اختيار يك سازمان حكومتي باشد ناراضي باشند حتي نماز خواندن در آن مكان نيز اشكال دارد.

علوي اضافه كرد: وزارت اطلاعات در مبارزه با زمين‌خواري و تصرف منابع طبيعي اقدامات وسيعي انجام داده همچنان كه چندين ميليون هكتار از زمين‌هاي منابع طبيعي كه تصرف عدواني شده بود را شناسايي و به دستگاه قضايي معرفي كرده است.
گفتني است پس از سخنان مقدماتي وزير اطلاعات 19نفر از اعضا سؤالات و اظهارنظرهاي خود را بيان داشته و وزير اطلاعات نيز به آنها پاسخ داد.

  • يادآوري وقايع هفته نخست تيرماه

مهدي چمران در ابتداي يكصد و شصت و پنجمين جلسه شوراي شهر تهران به وقايع تاريخي هفته نخست تيرماه اشاره كرد. سالگشت وفات حضرت خديجه(س)، سالگشت ترور نافرجام و ناجوانمردانه مقام معظم رهبري در سال 1360و سالروز شهادت مظلومانه دكتر بهشتي و 72تن از ياران حضرت امام ازجمله وقايعي بود كه رئيس شورا درباره آنها صحبت كرد.

وي همچنين گفت كه 7تيرماه سالگرد حمله شيميايي رژيم بعث عراق به شهر سردشت در سال 1366است كه جنايات فجيع صدام، همكاري آمريكا با عراق و عمال ننگين آنها را يادآوري مي‌كند. رئيس شورا همچنين در اين جلسه با اشاره به حضور وزير اطلاعات گفت: ما خدا را شاكريم كه امروز در سايه امنيت و اقتدار زندگي مي‌كنيم و بدون شك اين امنيت و اقتدار در سايه الطاف الهي و ايثارگري سربازان گمنام امام زمان (عج) سبب شده است.

کد خبر 299496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha