دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه شهری: پس از شهر قارص ترکیه این بار در اقدامی‌ مشکوک بنایی قدیمی‌در حوالی شهر سمرقند به عنوان مدفن دانیال نبی معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار همشهری، این بنا که طول آن به 18 متر می‌رسد در حوالی شهر سمرقند قرار دارد و هر ساله زیارتگاه تعدادی زائر از دین‌های اسلام، مسیحیت و یهودیت است.

بنای قدیمی‌موسوم به مقبره دانیال نبی(ع) موجب رواج خرافات زیادی در میان ساکنان آن نواحی شده است؛ از جمله اینکه سنگ قبر دانیال پیامبر در طول زمان رشد کرده و بزرگتر شده است.

بسیاری نیز معتقدند جوی آبی که از کنار این بنای قدیمی‌می‌گذرد، شفابخش بیماری‌های گوناگونی است.

چند روز پیش نیز شبکه الجزیره، در گزارشی با اعلام این خبر دلیل وجود مقبره دانیال نبی(ع) در حوالی شهر سمرقند را انتقال پیکر این پیامبر بنی اسرائیل در زمان تیمور لنگ و پس از فتح عراق توسط وی از شوش به شهر سمرقند عنوان کرد.

این در حالی است که در تمام منابع رسمی‌و دانشنامه‌های معتبر بین‌المللی محل استقرار مقبره دانیال نبی(ع) در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ دانسته شده و زیارتگاه این پیامبر بنی اسرائیل را در شهر شوش در استان خوزستان می‌دانند.در روایتی نیز حضرت علی (ع) ضمن سفارش به زیارت حضرت دانیال(ع)،وی را برادرخود خطاب کرده است.

لازم به ذکر است چندی پیش شهر قارص ترکیه در اقدامی‌مشابه به عنوان مدفن ابوالحسن خرقانی شاعر بلندآوازه ایران مطرح شد که واکنش بسیاری را برانگیخت.

کد خبر 30045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز