حضور وانتی‌های دوره گرد مجهز به بلندگو که در معابر و مناطق مختلف تهران اقدام به خرید یا فروش کالا می‌کنند با آغاز فصل تابستان بیشتر شده و قرار است طبق تصمیم شهرداری، بعد از پایان‌ماه مبارک رمضان به‌صورت جدی‌تری بااین سد معبر خودرویی برخورد و البته ساماندهی شود.

وانت های دوره گرد

ابوالقاسم چيذري مديرعامل شركت شهربان حريم بان دراين خصوص به همشهري گفت كه خودروهاي گردشي كه موجب سلب آسايش مي‌شوند ابتدا شهرداري به آنها تذكرمي‌دهد اما درصورت ادامه فعاليت، به پليس راهبر معرفي شده و پليس براي خواباندن خودرو در پاركينگ تصميم‌گيري مي‌كند. وي با بيان اينكه بيشتر اين افراد نيازمند نبوده و در قالب باند و گروه فعاليت مي‌كنند و فقط تعداد اندكي‌ نيازمند واقعي‌اند و ازاين راه زندگي مي‌گذرانند از بررسي وضعيت آنها در كميته در حال شكل‌گيري ساماندهي بساط گستران خبر داد و افزود: بعد از شناسايي فروشندگان واقعي و تهيه پرونده براي آنها، مكاني براي فعاليتشان توسط شهرداري مشخص خواهد شد تا چند روز در هفته اجازه فعاليت در مكان‌هاي تعيين شده و طبق برنامه‌اي مشخص را داشته باشند.شكل‌گيري اين كميته و جزئيات آن هم‌اكنون در حال بررسي است.

چيذري با اشاره به اينكه با وانتي‌هاي دوره گرد در تمامي مناطق برخورد خواهد شد، تأكيد كرد كه به‌دليل اجراي طرح انضباط شهري در منطقه12 و حضور چشمگير سد معبر خودرويي در اين محدوده، برخورد و ساماندهي در اين منطقه با اولويت بيشتري همراه خواهد بود. چيذري همچنين اعلام كرد كه مكان‌هاي فعاليت اين دوره‌گردها با نظرخواهي از شوراياران، مديران محلات و شهرداران نواحي انتخاب خواهد شد. اداره كل خدمات شهري نيز تا چندي پيش مسئوليت برخورد با اين نوع سد معبر را به‌عهده داشت و بر عملكرد مناطق در اين حوزه نظارت مي‌كرد. فضل‌الله اندرزي مديركل خدمات شهري شهرداري نيز به همشهري گفت: اين دوره‌گردها در تمامي مناطق به جز حريم فعاليت مي‌كنند و تنها حضورشان شدت و ضعف دارد اما به‌طور كلي در مناطق يك، 2، 4، 5، 12، 16، بخشي از منطقه 13 و... فعاليت نسبتا بيشتري در مقايسه با ديگر منطقه‌ها دارند.

وي معتقد است با وجود اقدامات سلبي كه تاكنون انجام شده، تعداد فروشندگان دوره گرد و وانتي‌ها در تهران افزايش يافته كه شايد شرايط اقتصادي و مهاجرت را بتوان از دلايل آن برشمرد. البته ظاهرا قانوني براي ممنوعيت استفاده اين فروشندگان از بلندگو وجود ندارد.

کد خبر 300997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha