همشهری آنلاین: رییس دانشگاه آزاد در تشریح نتایج طرح‌ تجمیع یک دانشگاه آزاد، گفت: در طرح تجمیع یک، ۴۷۲ واحد دانشگاه آزاد به ۳۹۵ عدد رسیده است و ۷۷ واحد یا مرکز منحل یا ادغام شدند. همچنین تجمیع ساختمان‌های مستقر در پاسداران در سازمان مرکزی، ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، دكتر حميد ميرزاده در جلسه شورای راهبردی معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامي، با تأكيد بر افزایش همفکری، همدلی و همزبانی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای بهبود امور و رسیدن به استانداردهای آموزشی، گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی امور اداری، پژوهشی و آموزشی مربوط به دانشگاه‌ها به دیوان عدالت اداری فرستاده نمی‌شود و در کمیسیون دانشگاه‌ها بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ارزیابی عملکرد مدیران صورت می‌گیرد، گفت: اکثر مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی تثبیت شده‌اند و کلیه انتصابات تنها بر اساس ارزیابی عملکرد افراد است.

  • تشکیل شورای داوری در دانشگاه آزاد

میرزاده همچنین با اشاره به تشکیل شورای داوری در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: وظیفه شورای داوری، بررسی و رسیدگی به تخلفات و گزارشات راجع به مدیران است و در نهایت بر اساس رأی این شورا تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بيان اينكه بیش از 40 درصد از بار آموزش عالی کشور بر عهده دانشگاه آزاد است، تصريح كرد: شایسته نیست که با دانشگاه آزاد برخورد شخصی و سیاسی شود زیرا ما معتقدیم که هر بخش خصوصی که باری از دوش دولت بردارد باید مورد حمایت قرار گیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تا کنون 26 هزار متقاضی عضو هیات علمی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده‌اند و در نظر داریم تا پایان سال 96، 20 هزار عضو هیات علمی جذب کنیم که این اقدامات گام بزرگی در راستای اشتغال‌زایی نیز به حساب می‌آید.

میرزاده با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی گامی در راستای پاسخگویی به نیاز اجتماعی کشور است، گفت: از 340 هزار نفری که در کنکور دکتری شرکت کرده‌اند تنها 8 درصد آنان جذب دانشگاه‌های کشور شده‌اند که سهم دانشگاه آزاد اسلامی در این میان 4 درصد است و همچنین از یک میلیون و 50 هزار نفر شرکت‌کننده در کنکور کارشناسی ارشد، 27 درصد در کل دانشگاه‌های آزاد و دولتی جذب شده‌اند که 14 درصد آن سهم دانشگاه آزاد اسلامی و 13 درصد سهم دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی است.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم به تقاضای ادامه تحصیل افراد در کشور پاسخ دهیم متقاضیان از کشور خارج می‌شوند که این امر نه تنها موجب خروج ارز و آبادی دانشگاه‌های درجه 2 و 3 کشورهای دیگر می‌شود بلکه تبعات فرهنگی بسیاری نیز به همراه دارد.

  • برای یک میلیون و 700 هزار دانشجوی موجود افزایش شهریه ثابت نداشتیم

وی تولید علم را لازمه ارتقا درجه علمی کشور دانست و گفت: خوشبختانه در سال 93 توانستیم وابستگی به شهریه را 9 درصد کاهش دهیم و امیدواریم تا پایان سال 94 این کاهش را به 16 درصد برسانیم که این امر موجب شد تا برای یک میلیون و 700 هزار دانشجوی موجود افزایش شهریه ثابت نداشته باشیم.

میرزاده ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی 11 میلیون متر مربع فضای آموزشی و 170 مسجد را با حمایت و پول مردم ساخته است.

کد خبر 302281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha