همشهری آنلاین: رییس جمهوری ونزوئلا در پی دیدار با رییس جمهوری کلمبیا اعلام کرد که در ونزوئلا با نمایندگان گروه چریکی فارک ملاقات خواهد کرد.

به نوشته ال موندو، هوگو چاوز در ادامه سخنان خویش گفت: ملاقات با نمایندگان گروه چپ‌گرای فارک (نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا) را به اذن الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا انجام خواهد داد.

چاوز در جریان دیدار هفت ساعته خود با اوریبه در بوگوتا گفت: در ملاقات با نمایندگان فارک تلاش خواهد کرد به توافقی جهت آزادسازی 49 گروگان در بند این گروه دست پیدا کند.

این درحالی است که پیشتر الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا نیز پیشنهاد مذاکره با فارک را داده بود.[اعلام آمادگی رییس جمهوری کلمبیا برای مذاکره با فارک]

رییس جمهوری ونزوئلا در توضیح این اقدام گفت: دو هفته قبل ماموریتی را جهت آزادسازی سیاستمداران، سربازان و اعضای نیرو‌های پلیس در بند فارک پذیرفتم و به نمایندگان فارک پیشنهاد دادم، گروگان‌ها را در خاک ونزوئلا تحویل دهند.

چاوز افزود: در همین رابطه  صبح شنبه اول سپتامبر قرار بود پاسخی مستقیم درباره این مساله از سوی گروه فارک دریافت کنیم. البته من اکنون نمی‌توانم درباره جزییات توافق با فارک سخن بگویم زیرا باید با آرامش و صبر این مساله را حل کینم.

چاوز گفت: مطمئنم که می توانم با موفقیت میان دو طرف درگیری میانجیگری کنم. وی گفت: من از خدا می‌خواهم که بتوانم به این تبادل انساندوستانه، به تلاش برای دستیابی به صلح، کمک کنم. دولت ونزوئلا دو هفته قبل پذیرفت که در مساله تبادل گروگان‌ها با زندانیان گروه فارک در چنگ دولت کلمبیا میانجیگری کند.[دولت کلمبیا 200 زندانی فارک را آزاد می‌کند]

نیروهای فارک هم اکنون ده‌ها گروگان از جمله چندین چهره برجسته سیاسی و نظامی را در اسارت دارند. از این میان می‌توان به اینگرید بتانکور کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا، سه گروگان آمریکایی، یک فرماندار سابق کلمبیایی، پنج نماینده سابق کنگره کلمبیا و تعداد زیادی از افسران ارتش و پلیس کلمبیا اشاره کرد.[تلاش سارکوزی برای آزادی اینگرید بتانکور]

کد خبر 30265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز