گروه اقتصادی: در سال‌های اخیر عرضه مستقیم کالا از طریق برپایی نمایشگاه‌های فروش بهاره و پاییزه و اجرای طرح فروش فوق‌العاده از شیوه‌های مورد توجه دست اندرکاران برای تنظیم بازار کالاهای مصرفی به ویژه در روزهای افزایش مصرف مانند ماه مبارک رمضان‌، بازگشایی مدارس یا ایام نوروز است.

جدای از مباحث مطرح پیرامون قیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه‌ها آنچه بدیهی است برگزاری نمایشگاه‌های مذکور بر کاهش سطح عمومی قیمت‌ها  به ویژه  در فروشگا‌ه‌های سطح شهر که  به دلیل  افزایش تقاضا، احتمال نابسامانی قیمت و کیفیت بیشتری دارد، موثر خواهد بود.

از سال‌های گذشته مکان برپایی این گونه نمایشگاه‌ها با ممنوعیت برپایی نمایشگاه در محل دایمی نمایشگا‌ه‌ها، یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی عرضه مستقیم کالا و خدمات بوده است گرچه پیش از این مباحثی در زمینه انتخاب محلی برای بر پایی این نمایشگاه‌ها، با تجهیزات مناسب مطرح بوده اما این مباحث هنوز نتایج عملی را در بر نداشته و محل‌های کنونی برپایی این نمایشگا‌ه‌ها مانند بوستان ارم‌، مجتمع شهید باستانی و ... فاقد حداقل امکانات بهداشتی‌، تامین آب‌، برق و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مناسب بوده و رفت‌وآمد خریداران نیز  با مشکل مواجه است.

رئیس شورای اصناف با اشاره به این مشکلات می‌گوید: نبود مکان مناسب برای نمایشگاه تهران و همکاری نکردن وزارت بازرگانی در مذاکره با مسئولان مصلای تهران برای در اختیار گرفتن این مکان، نارضایتی مسئولان مجامع و اتحادیه‌های تهران را در پی داشته است.

محمد آزاد با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی کمک‌های لجستیکی لازم را در این مورد انجام نداده است، می گوید: با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران ممنوع شده است تنها محل مناسبی که در حال حاضر وجود دارد، مصلای تهران است که مسئولان آن اجازه برگزاری نمایشگاه را در آن مکان نمی‌دهند.

کد خبر 30301

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز