شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

ساختمان شورای فرهنگ عمومی ظهر دیروز در حالی میزبان اهالی رسانه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) بود که اتفاق اصلی آن با حضور وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران رقم خورد.

علي جنتي پس از پايان نشست درباره چند موضوع داغ ازجمله تفكيك جشنواره‌هاي سينمايي‌، تفاهم با نيروي انتظامي براي سامان دادن به كنسرت‌ها، اكران «رستاخيز» و... اظهارنظر كرد.به گزارش همشهري، بخش اصلي نشست به موضوع آغاز جشنواره امام رضا(ع) اختصاص داشت كه وزير ارشاد به همراه سيدجواد جعفري دبير جشنواره در آن از برگزاري سيزدهمين دوره به‌مدت 10روز در 31 استان و بيش از 77كشور ديگر خبر داد. اين جشنواره امروز به مناسبت ميلاد كريمه اهل‌بيت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم كليد مي‌خورد و قرار است مراسم اختتاميه همزمان با شب ميلاد امام هشتم در مشهد مقدس برگزار شود.

گرچه جنتي پاسخ به پرسش‌هاي خبرنگاران را به هفته دولت موكول كرد اما درباره جدا شدن 2بخش ملي و بين‌المللي فيلم فجر گفت: اين جداسازي موافقان و مخالفاني داشته و قرار ما، برگزاري به شيوه فعلي تا 2سال ديگر است. پس از آن مي‌توانيم درباره نتايج اين رويكرد اظهارنظر كنيم. بخش‌هاي ملي و بين‌المللي هر يك دبير خود را دارند و ريز برنامه‌ها در اختيار رئيس سازمان سينمايي است.

وي خود را از مخالفان جداسازي بخش‌هاي كودك و نوجوان جشنواره فيلم كودك دانست و در عين حال با اشاره به ميزباني همدان و اصفهان از اين دو رويداد افزود: در اتاق فكر جشنواره به اجماع رسيدند كه اين بخش‌ها از هم جدا شود و من هم احترام گذاشتم. حالا بايد نتيجه اين سياستگذاري را ديد. قرار است جشنواره به‌صورت دوسالانه برگزار شود؛ يك سال جشنواره فيلم كودك و سال بعد جشنواره فيلم نوجوان.

از ديگر سؤال‌هاي نشست وزير ارشاد وضعيت اكران رستاخيز بود كه جنتي در اين‌باره گفت: گرچه برخي بزرگان در نشان دادن چهره حضرت علي اكبر(ع) و حضرت عباس(ع) مشكلي نمي‌بينند اما نمي‌توان نسبت به حساسيت برخي از مراجع عظام بي‌اعتنا بود. يك راه‌حل ميانه وجود دارد و آن انداختن هاله نور بر چهره حضرت ابوالفضل(ع) است. اگر كارگردان رضايت دهد و موافقت كند، با هاله نور هيچ مشكلي براي اكران رستاخيز نخواهيم داشت.

وزير ارشاد تفاهمنامه وزارت متبوع خود را با نيروي انتظامي براي برگزاري كنسرت، را مواجه با اشكال‌هاي فراوان دانست و افزود: مسئوليت همه كنسرت‌هايي كه لغو شد با نيروي انتظامي نبود و در برخي شهرها ائمه جمعه مخالفت كردند و در مواردي هم قوه قضاييه از برگزاري كنسرت جلوگيري كرد. درباره لغو پياپي كنسرت‌ها در مشهد هم بايد بگويم مشهد شهري مقدس است و بايد اين مسئله را به نوعي حل و فصل كنيم.

کد خبر 304006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha