همشهری‌آنلاین: تازه‌ترین شماره‌ی توسعه مهندسی بازار سال نهم، شماره‌ی ۴۴، مرداد و شهریور ۱۳۹۴ منتشر شد.

چهل و چهارمین شماره توسعه مهندسی

این شماره نیز حاوی تازه‌ترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی)

پروفسور پيتر استيدل (Prof. Peter Steidl)، سرمقاله‌ي اين شماره‌ي توسعه مهندسي بازار را تحرير كرده است.

استيدل، رئيس شوراي نوروماركتينگ آسيا و اقيانوسيه، در زمره‌ي نخبگان نوروماركتينگ جهان است با تخصص در حوزه‌ي نوروبرندينگ. وي در شهر وين زندگي مي‌كند، عروس او ايراني است، پسر و نوه‌اش نيز در كنار او در وين زندگي مي‌كنند.

تازه‌ترين ديدگاه‌ها در حوزه‌ي نوروماركتينگ را در همين سرمقاله جستجو كنيد كه در صفحات 5 و 6 و 7 ترجمه‌ي آن آمده است (اصل مقاله به زبان انگليسي است كه در صفحات پاياني درج شده است.) استيدل در همين صفحات به‌طور موجز از پنج روندي مي‌گويد كه آينده‌ي تبليغات را شكل خواهند داد. از "ديدگاه دوپامين" مي‌گويد كه بسياري از پژوهشهاي كنوني با اين گرايش و متدولوژي صورت گرفته و در حال انجام است.

سمت و سوي بخش عمده‌ي گفت‌وگوها و مقالات این شماره از مجله به تبليغات اختصاص دارد. با اين توجه مروري خواهم داشت به آنچه در اين شماره‌ي نشريه‌ي توسعه مهندسي بازار (شماره‌ي 44، سال نهم، مرداد - شهريور 1394) چاپ و منتشر شده است.

  • گفت‌وگوها

5 گفت‌وگو در اين شماره با بزرگان تبليغات و بازاريابي آمده است كه عمدتاً اختصاصي است:

1ـ گفت‌وگو با اليزابت روشن‌ضمير، استاد تبليغات دانشگاه جورجيا‌

2ـ گفت‌وگو با مديران آژانس تبليغاتي ساچي‌اند‌ساچي: كوين رابرتس (مديرعامل)، رابرت سنيور (مدير ارشد اجرايي)، پابلو دل‌كامبو (مدير خلاقيت)

3ـ گفت‌وگو با مديران ارشد انجمن بين‌المللي تبليغات (IAA) فاريس ابوحمد (رئيس هيأت مديره و رئيس جهاني)، مايكل لي (مديرعامل)

4ـ گفت‌وگو با دكتر پيتر بيشاپ، آينده‌پژوه جهاني

5ـ گفت‌وگو با مترجمان كتاب پنجاه متفكر برجسته‌ي مديريت و بازاريابي جهان: ريحانه بحري‌نژاد، هانيه لشگري‌

  • آثار و مقالات تبليغات

فراتر از گفت‌وگوها در حوزه‌ي تبليغات، مقالات متنوعي در اين شماره‌ي نشريه درج

شده است كه تبليغات موضوع اصلي آن است. اين آثار و مقالات عبارتند از:

1ـ چارچوبي براي درك واكنش مصرف‌كننده به تبليغات‌

2ـ مغز چگونه به تبليغات موادغذايي پاسخ مي‌دهد؟‌

3ـ تبليغات نوآورانه و خلاق دنياي پوشاك

  • نوروماركتينگ

چهار عنوان در اين شماره‌ي نشريه به نوروماركتينگ اختصاص دارد:

1ـ رديابي چشمي در نوروماركتينگ؛ دستور كار تحقيقات براي مطالعات بازاريابي‌

2ـ كاربرد نوروماركتينگ در سياست‌

3ـ رويكردي نوين در سنجش احساسات مصرف‌كنندگان‌

4ـ در فروشگاه، كدام نور چه اشخاصي را برمي‌انگيزد بيشتر بخرند.

  • فروش

مشتريان خود را همانند اف‌بي‌آي (FBI) تعقيب كنيد، مقاله‌ي جالبي است. با نگاهي به روشهاي اف‌بي‌آي مي‌توانيد مشتريان بيشتري را جذب كنيد. صفحات 32 و 33 به اين موضوع پرداخته است.

مانند باراك اوباما نفروشيد، مقاله‌ي ديگري است كه روشهاي شكست‌خورده‌ي اوباما را مطرح مي‌كند. اگر تمايل داريد فروش‌تان را از دست ندهيد، از روشهاي اوباما آگاه شويد.

  • مديريت و منابع انساني + فيلم آموزش بازاريابي دانشگاه هاروارد

سه عنوان مقاله در حوزه‌ي مديريت و منابع انساني در اين شماره آمده است. پرسشنامه‌ي فرسودگي شغلي يكي از اين آثار است. "سكوت سازماني" حرفهاي زيادي براي مديران دارد. بخشي از "فرسودگي شغلي كاركنان ناشي از سكوت سازماني" است كه گاه در قالب يك رويه‌ي ثابت در سازمانها جاري است.

نقش كاركنان در پايداري شركت‌هاي برتر آخرين مقاله است. مي‌توانيد فيلم گفت‌وگوي ادم رباك، كارآفرين و نويسنده‌ي خلاق را از مجله تهيه كنيد. اين فيلم كه به زبان انگليسي است از مجموعه فيلم‌هاي آموزش بازاريابي دانشگاه هاروارد مي‌باشد كه با زيرنويس فارسي ترجمه و تكثير شده است.

علاقه‌مندان برای تهيه مجله، اشتراک و مجموعه فيلم‌هاي آموزش بازاريابي دانشگاه هاروارد می‌توانند با شماره‌های 66434055 و 66431863 در تهران تماس و يا به صورت‌آنلاين از طريق فروشگاه اينترنتي انتشارات بازاريابي به نشانی www.marketingshop.ir اقدام كنند.

کد خبر 304140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha