سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

محمود مولایی: تیم جوانان کشتی ایران با اقتدار قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان شد.

تیم کشتی

شاگردان محمد طلايي در اين رقابت‌ها با كسب 2مدال طلا، 4نقره و يك عنوان پنجمي توانستند بالاتر از ديگر كشورها در رتبه نخست قرار بگيرند. سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان درباره اين موفقيت تاريخي مي‌گويد: «در ر‌قا‌بت نزديك با آذربايجان قهرمان جهان شديم. در 8وزن 6مدال به‌دست آورديم و در واقع 6فيناليست داشتيم. البته رنگ مدال‌هايمان مي‌توانست بهتر باشد و استحقاق 3تا 4مدال طلا را داشتيم.»

در آخرين روز مسابقات قهرماني جهان كه در برزيل برگزار شد، مجتبي گليج، كشتي‌گير وزن 84كيلوگرم موفق شد دومين طلاي ايران را به‌دست بياورد. گليج در ديدار پاياني اين وزن با نتيجه 12بر 2از سد زيانيس خِرميانكوف از بلاروس گذشت و مدال طلا را بر گردن آويخت تا تعداد طلاهاي ايران به عدد 2برسد. در اين روز اما امين طاهري در وزن 120كيلوگرم چهارمين مدال نقره ايران را به ارمغان آورد. او پيش از رسيدن به فينال كشتي‌گيراني از ژاپن، روسيه و تركيه را شكست داده بود. در فينال وزن 120كيلوگرم در برابر سعيد گاميدوف، كشتي‌گير قدرتمند آذربايجان با نتيجه 14بر 3شكست خورد تا به مدال نقره بسنده كند. در اين روز محمد نامجو مطلق در وزن 55كيلوگرم، با شكست در ديدار رده‌بندي پنجم شد و جمال عبادي نيز در وزن ۶۶ كيلوگرم از گردونه مسابقات كنار رفته بود.

اين در حالي است كه هر 4كشتي‌گير تيم جوانان در روز نخست مدال كسب كردند. ايمان صادقي، در وزن 60كيلوگرم نخستين مدال طلا را كسب كرد. عليرضا گودرزي در وزن 50كيلوگرم، رضا مظفري در وزن 74كيلوگرم و سيدايمان حسيني نيز در وزن 96كيلوگرم مدال نقره كسب كردند.

  • نخستين‌بار

تيم جوانان ايران براي نخستين بار در تاريخ با مربيگري محمد طلايي توانست 2سال پياپي قهرماني جهان را به‌دست بياورد. سرمربي تيم كشتي آزاد جوانان كه از اين موفقيت بسيار خرسند است، بر اين باور است كه توجه زيادي به كشتي‌گيران جوان نمي‌شود. طلايي عنوان مي‌كند:«اين كشتي‌گير‌ان آينده ورزش ايران هستند و امسال نيز در حالي قهرمان جهان شدند كه هنوز هيچ پاداشي از قهرماني سال گذشته جهان دريافت نكرده‌اند و حتي از آن موقع تا‌به‌حال يك مسئول هم به ما خسته نباشيد نگفته است. من از مقامات ورزش مي‌خواهم كه به اين سرمايه‌هاي آينده ورزش ايران توجه كنند و حداقل دستي بر سر و روي آنها بكشند. عملكرد اين جوانان قابل تقدير است و حداقل كاري كه براي آنها مي‌شود انجام داد اين است كه پاداش پارسال و امسال آنها را بدهند.»

  • كشتي‌گيران بايد حفظ شوند

عسگر محمديان، دارنده 3مدال نقره جهان و المپيك نيز پس از قهرماني دوباره جوانان آزادكار در مسابقات جهاني تأكيد مي‌كند:‌ «اين جوانان از رده نونهالان تحت نظر بودند و با توجه مربيان و فدراسيون، به اين رده آمده‌اند. در ادامه نيز بايد حفظ شوند تا راهي تيم ‌ملي بز‌ر‌گسالان شوند. به اعتقاد من فقط كسب عنوان قهرماني جهان به‌خودي خود مهم نيست، بلكه سخت‌تر از آن حفظ اين قهرمانان است و همه بايد دست به‌دست هم دهيم تا آنها را حفظ كنيم.» عضو شوراي فني كشتي آزاد ادامه مي‌دهد: «مطمئنا قدرداني از اين قهرمانان ورزش ايران در خاطر آنها مي‌ماند و باعث مي‌شود برايشان يك دنيا انگيزه شود. به قدري به كشتي‌گير‌ان در تمرينات و مسابقات فشار مي‌آيد كه واقعا قابل وصف نيست.»

  • بعد از 19 سال

جالب اينكه سال گذشته قهرماني كشتي‌گيران جوان ايران بعد از 19سال به‌دست آمد و امسال نيز با 62امتياز و با اقتدار از اين عنوان قهرماني دفاع شد. بعد از جوانان ايران، آذربايجان با 58امتياز در رده دوم قرار گرفت، روسيه با 49امتياز سوم شد. آمريكا 40امتياز، هند 30امتياز، بلاروس 21امتياز، قزاقستان 20امتياز، ژاپن 18امتياز، تركيه و گرجستان نيز با 18امتياز در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.اعضاي تيم كشتي آزاد جوانان قرار است ساعت 4بامداد پنجشنبه 29مرداد‌ماه به كشور بازگردند.

کد خبر 304271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha