همشهری آنلاین: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: برای جذابیت جشن‌های دهه کرامت باید مراقب بود که این برنامه‌ها به آفت روزمرگی دچار نشود، البته ورود افراد تازه و با افکار جدید در این برنامه‌ریزی‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

به گزارش صدا و سيما مركز قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌ بوشهری در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، با اشاره به اینکه تکرار یک کار در چند سال متوالی روزمرگی را به دنبال دارد، اظهار کرد: اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت باید تلاش کنند دچار روزمرگی نشوند، زیرا روزمرگی آفت کارهاست.

وی با تبیین راهکارهایی برای جلوگیری از روزمرگی بیان کرد: با ورود افراد جدید در حوزه برنامه‌ریزی مجموعه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت و استفاده از افکار جدید می‌توان از آفت روزمرگی در این برنامه جلوگیری کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه کارهای نو می‌تواند مانع از آفت روزمرگی شود، گفت: باید مراقب بود در ایجاد نوآوری،‌ استحکام کارها از بین نرود.

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «همدلی و همزبانی»، گفت: تعبیراتی در این زمینه وجود دارد که باید آنها را در جامعه مطرح کرد.

وی همچنین بر ضرورت حفظ مشارکت مردمی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است هر کاری که جنبه دستوری و تشریفاتی پیدا ‌کند، جذابیت خود را از دست می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به کشتارهایی که در منطقه توسط گروهک‌های تروریستی داعش و تکفیری‌ها رخ می‌دهد، بیان کرد: این اقدامات وحشیانه نشان از کینه عمیق به اهل بیت (ع) است و ما وظیفه داریم در مقابل برنامه‌ریزی‌های شوم دشمنان برای ایجاد کینه نسبت به اهل بیت (ع)، محبت به اهل بیت (ع) را نهادینه کنیم تا دشمن ناکام بماند.

وی با اشاره به خاستگاه انقلاب بیان کرد: پاسداری از مکتب اهل بیت (ع)، خاستگاه اهل بیت (ع) است و در صورتی که محبت اهل بیت (ع) را از انقلاب اسلامی جدا کنیم این انقلاب مورد رضایت نیست و باید بدانیم که یکی از رموز پیروزی انقلاب اسلامی داشتن محبت به اهل بیت (ع) است.

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری در ادامه بر ضرورت ارتباط دائم جوانان و خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: در صورتی که چنین برنامه‌هایی به خوبی اجرا شود، شمار افراد و خانواده‌هایی که از این برنامه بهره‌مند می‌شوند تا چند سال دیگر بسیار قابل ملاحظه است.

وی با اشاره به تلاش‌ مجاهدانه دستگاه‌های گوناگون در زمینه تقویت اعتقادات دینی مردم، گفت: این تلاش‌ها جای تقدیر دارد و در زمینه محبت به اهل بیت (ع) نیز باید گفت که خود ائمه اطهار (ع) با برنامه‌ریزی جامع راه را به ما نشان دادند.

کد خبر 304305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha