گروه محیط زیست: دادستان کل کشور گفت: نمی‌توان به خاطر محیط زیست، اجرای طرح آزاد راه تهران- شمال که یک طرح ملی است و در کاهش زمان تلف شده مردم، سوخت و بار ترافیکی جاده‌های منتهی به شمال کشور تاثیر‌گذار است را متوقف کنیم.

به گزارش مهر، آیت الله دری نجف آبادی  افزود: مسائل زیست محیطی مسیر احداث آزاد راه تهران- شمال در زمان رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شده، بنابراین باید آسیب‌های وارده به محیط زیست در این منطقه را جبران کنند و صدها و هزاران هکتار زمین جدید را به زیر کشت درختان جنگلی ببرند.

دادستان کل کشور، با تاکید بر اجرای سریع طرح آزاد راه تهران- شمال گفت: در همه جای دنیا چنین طرح‌‌هایی عملیاتی شده و مشکلی نیز به‌وجود نمی‌آید، چرا که با زیر کشت بردن زمین‌های جدید، مناطق خسارت دیده را جبران می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد : بحثی در ارتباط با نابودی محیط زیست با اجرای این طرح مطرح نیست و باید گفت اگر برنامه و طرح جامعی در ارتباط با آن برنامه‌ریزی شود و در کنار آن هزاران هکتار زمین جدید زیر کشت جنگلی بروند، نابودی محیط زیستی در کار نخواهد بود.

لازم به ذکر است که چندی پیش دکتر حسن اصیلیان، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از توجه نکردن به مسائل زیست محیطی در طرح آزاد راه تهران - شمال اعلام کرده بود: در صورت ادامه بی توجهی به مسائل زیست محیطی این طرح  باید متوقف شود .

کد خبر 30433

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز