چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کسری تجاری ژاپن در پایان شش ماهه نخست سال جاری میلادی به یک رکورد تازه رسید و به نگرانی ها در روند بهبود اقتصادی در این کشور به خصوص در بخش تجارت خارجی دامن زد.

 کسری تجاری ژاپن رکورد زد

به گزارش ايرنا، موضوع کسری تجاری ژاپن در حالی مطرح می شود که چنانچه میزان صادرات این کشور به آمریکا و چین در این دوره افزایش نمی یافت، شاید مشکلات اقتصادی بیشتری پیش روی این کشور در سال 2015 قرار می گرفت.

البته کاهش بهای نفت در جهان باعث شد تا بخشی از این کسری تجاری جبران شود و این کشور تا حدودی از شرایط سخت رهایی یابد.

آمار اداره گمرک این کشور و وزارت اقتصاد ژاپن نشان می دهد که کسری تجاری ژاپن در حال حاضر به 268 میلیارد و 100 میلیون «ین» (واحد پول ژاپن) رسیده که بیشترین میزان از ابتدای سال جاری میلادی بوده است.

در ماه ژوئن (خرداد - تیر) امسال اگرچه میزان صادرات هفت ممیز شش دهم درصد افزایش یافت، اما واردات نزدیک به هفت درصد کمتر شد و کسری تجاری فقط در این ماه به 70 میلیارد «ین» رسید.

دولت ژاپن اعلام کرد که تضعیف ارزش «یوان» - واحد پول چین - برای کمک به افزایش صادرات آن کشور کار را برای ژاپن دشوارتر کرده است.

روزنامه «ژاپن تایمز» نوشت که به دلیل تقاضای بالا در چین و کاهش بهای نفت و گاز در بازار جهانی و افزایش صادرات به چین و آمریکا کسری تجاری، کمتر از پیش بینی بوده است.

با این حال واردات ژاپن از خاورمیانه در ماه جولای (تیر - مرداد) امسال 40 درصد کاهش یافت که علت آن رسیدن قیمت نفت و گاز به یک سوم بهای گذشته است.

دولت ژاپن بزرگترین مشکل اقتصادی خود را کاهش تقاضا در این کشور اعلام کرده است.

از سوی دیگر مردم ژاپن می گویند که به دلیل تورم و پایین بودن دستمزدها بعید است تقاضا افزایش یابد مگر اینکه دولت دستمزدها را بالا ببرد.

کد خبر 304443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha