مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فضاپیمای افق‌های نوی ناسا پس از اتمام پرواز نزدیک‌گذرش از کنار پلوتو، اکنون مقصدی جدید را در پیش رو دارد،‌ جرمی شبه دنباله‌دارها به نام ۲۰۱۴ MU۶۹ در فاصله یک و نیم میلیارد کیلومتر از پلوتو.

افق‌های نو

براساس گزارش BBC، اين جرم كه يكي از دو شبه دنباله‌داري بوده كه دانشمندان توجه خاصي به آن داشته‌اند، به مقد بعدي فضاپيماي افق‌هاي نو تبديل شده‌است. ناسا اكنون قصد دارد پيش از رسمي كردن برنامه جديد، ان را باري ديگر مورد بازبيني قرار دهد.

افق‌هاي نو در ماه جولاي از فاصله 12500 كيلومتري از پلوتو پرواز كرد و تصاويري با جزئيات دقيق از سطح پلوتو، كرون، استيكس، نيكس،كربروز و هايدرا، قمرهاي پلوتو به ثبت رسانيد.

مقصد جديد كه در يك و نيم ميليارد كيلومتري از پلوتو واقع شده وسعتي برابر 45 كيلومتر دارد و يكي از سنگ‌بناهايي است كه اجرامي مانند پلوتو را خلق كرده‌است. چنين اجرامي حاوي نمونه‌هاي منجمد شده‌اي از گذشته‌هاي جهان هستند.

افق‌هاي نو به اندازه‌اي سوخت هيدرازيني به همراه دارد كه بتواند پرواز نزديك‌گذر ديگري انجام دهد و دانشمندان مي‌گويند اين فضاپيما تا سال 2020 و فراتر از آن نيز مي‌تواند به فعاليت خود ادامه دهد.

موتورهاي اين فضاپيما براي قرارگيري در مسير مقصد بعدي خود از ماه نوامبر احتراق‌هاي رانشي را آغاز خواهند كرد تا در نهايت در اول ژانويه 2019 بتواند از نزديكي 2014 MU69 پرواز كند.

کد خبر 305621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha