همشهری آنلاین: هزاران عراقی با هدف درخواست برای اجرای اصلاحات واقعی که به مواخذه فاسدان دانه درشت منتهی شود، بار دیگر در ۱۲ استان مرکزی و جنوبی تظاهرات و از کندی در روند مقابله با فساد و توقف آن انتقاد کردند.

تظاهرات در ۱۲ استان عراق در اعتراض به کندی روند اصلاحات

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، تظاهرکنندگانی که در میدان التحریر شهر بغداد جمع شده بودند و تعدادشان به 15 هزار تن می‌رسید، چهره‌های برجسته سیاسی را محکوم کرده و آنها را فاسد خواندند.

این معترضان در شعارهای خود با محکوم کردن حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق وی را به سستی در برآوردن خواسته‌های مردم از جمله محاکمه چهره‌های برجسته فساد، اصلاح سیاسی و پاکسازی دستگاه قضایی از مفسدان محکوم کردند.

این تظاهرات در حالی آغاز شد که از چند ساعت قبل از آغاز آن، تعداد زیادی از نیروهای ارتش و پلیس و نیز پلیس ضدشورش به همراه خودروهای نظامی در میدان التحریر حاضر شده بودند. همچنین دور تا دور میدان سیم‌های خاردار کشیده شده بود.

همزمان با تظاهرات بغداد، ساکنان شهر الناصریه واقع در جنوب عراق نیز در تظاهراتی از العبادی خواستند به سرعت بسته اصلاحی مورد نظر خود را اجرا کند.

در دیالی نیز ده‌ها تن از ساکنان شهر بلدروز برکناری ریاست مقامات محلی، رئیس شورای شهر و معاون وی و محاکمه مفسدان و ارجاع آنان به دستگاه قضایی عادل و منصف را خواستار شدند.

در تظاهرات روز جمعه شهر بغداد، معترضان مستقیماً از شخص العبادی انتقاد کرده و وی را به سستی در روند اجرای خواسته‌های خود متهم کردند.

همچنین برگزارکنندگان این تظاهرات اعلام کردند، در صورتی که دولت خواسته‌هایشان را انجام ندهد، این تظاهرات به تحصن تبدیل خواهد شد.

احمد الصافی نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجعیت عالی قدر شیعیان عراق در خطبه‌های نماز جمعه از دولت عراق خواست محاکمه مفسدان دانه درشت عراق را آغاز کند.

وی گفت: در ادامه محاکمه مفسدان و بازگرداندن اموال به سرقت رفته از وظایف دستگاه قضایی و هیات شفاف‌سازی است.

کد خبر 306136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha