همشهری آنلاین: در آخرین روز از رقابت‌های قهرمانی اسکی چمن جهان و در رشته مارپیچ بزرگ جعفری در رقابت با ۴۲ اسکی‌باز برتر جهان توانست جایگاه پنجم را برای ایران به دست آورد.

سکوی قهرمانی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، رقابت‌های اسکی چمن قهرمانی جهان در حالی به پایان رسید که با مصدومیت رحمت‌اله مقدید، تنها نماینده ایران سید مرتضی جعفری با بهبود جایگاه ایران نسبت به روزهای گذشته توانست جایگاه پنجم را در مجموع دو مسابقه مارپیچ بزرگ تصاحب کند.

این مسابقات با طراحی مسیر مسابقه توسط سید جواد صید، سرمربی تیم ملی اسکی چمن برگزار شدكه در پايان رقابت‌های روز شنبه (14 شهريور) فاستو فرنتین از ایتالیا با ثبت زمان 1 دقیقه و 5 ثانیه و 17 صدم‌ ثانیه در جایگاه نخست ایستاد، مایکل اشتوکر از اتریش با ثبت زمان 1 دقیقه و 5 ثانیه و 53 صدم‌ ثانیه جایگاه دوم را به دست آورد و یان نمک از جمهوری چک با زمان 1 دقیقه و 5 ثانیه و 56 صدم‌ ثانیه جایگاه سوم این بخش را از آن خود کرد.

سید مرتضی جعفری نیز با ارائه یک نمایش قابل قبول و با ثبت مدت زمان 1 دقیقه و 6 ثانیه و 5 صدم ثانیه در جایگاه پنجم این بخش ایستاد.

مرتضی جعفری در روز سوم رقابت‌های اسکی چمن قهرمانی جهان جایگاه هشتم رشته مارپیچ کوچک را به دست آورده بود.

در روز دوم پيكارهای قهرمانی جهان، رحمت‌اله مقدید پس از کسب عنوان بیست و سومی در بخش سوپرجی (مارپیچ سرعت ) به شدت مصدوم شد. وی از ناحیه دست چپ خود دچار شکستگی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

مسابقات اسکی چمن قهرمانی جهان هر دو سال یک بار برگزار می‌شود که از اهمیت ویژه‌ای برای قهرمانان و کشورهای شرکت‌کننده برخوردار است.

ایران در سال 2005 یک بار میزبان این رقابت‌ها بوده است.

در مسابقات تامبر بلونو در ایتالیا 80 اسکی‌باز از 12 کشور در 4 رشته اسکی چمن به رقابت با هم پرداختند.

کد خبر 306375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha