مجید سلطانی، مدیرعامل مخابرات ایران، به بهانه‌ی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ یادداشتی را منتشر کرد.

الکامپ

مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات ایران در یادداشتی به بهانه‌ی بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه الکامپ نوشت: در قرن جدید دیجیتال سازی اقتصاد با رویکرد ارتقای بهره وری، افزایش رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال به عنوان یکی از رویکردهای غالب در کشورهای پیشرفته‌ی جهان درآمده است. اقتصاد دیجیتال محرک اصلی تغییر و نوآوری در جهان است و ایران باید خود را با این واقعیت جدید تطبیق دهد و از فرصت های آن استفاده کند. درواقع، توسعه اقتصاد دیجیتال برای حل بخشی از مشکلات کشور نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت ناگزیر است.
اقتصاد نوین شکل گرفته بر پایه فناوری اطلاعات، بر تمام صنایع و محصولات تاثیر گذاشته و آن‌ها را تبدیل به تجربه‌های دیجیتال کرده‌است؛ و مواجهه با آن، و تصمیم گیری درباره‌ی آن یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ارکان تصمیم‌گیر است. این مهم به آن معناست که چگونه باید در سطح ملی، برای ورود فناوری‌های دیجیتال به حوزه‌های مختلف و یا دیجیتالی‌کردن صنایع موجود و سنتی، برنامه ریزی کرد.
یکی از اساسی ترین فعالیت ها در این راستا شناساندن این فناوری‌ها به افراد جامعه و سازگاری آن‌ها برای به‌کارگیری در زندگی شخصی و کاری است.
دیگر فعالیت لازم، سرمایه گذاری در زیرساخت‌های کشور و بازیگران حاضر در صنایع مختلف است که این اقدام از طریق تدوین استراتژی‌های توسعه دیجیتال امکان‌پذیر است.
از مؤلفه‌های بسیار تاثیرگذار بر اقتصاد دیجیتال، فراهم آوردن زیرساخت‌های خدمات مبتنی بر تکنولوژی است. مخابرات ایران، با نمایندگی و کارگزاری کاراشاب به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جوان و نوآور خود، یکی از بازیگران اصلی این اکوسیستم در سال‌های پیش‌رو خواهد بود و مجموعه معظم مخابرات ایران امیدوار است هم‌زمان با تحولات استراتژیک این برند، طرح‌ها و برنامه‌ها و مجال تازه‌ای برای اقتصاد دیجیتال کشور ایجاد کند؛ مجالی به وسعت کل ایران، که با ارائه خدمات به شیوه‌ای مدرن و نوین، قطعا سطح گستردگی و کارایی بسترهای اقتصاد دیجیتال را نیز ارتقا می‌دهد. بستر که برای استفاده از تکنولوژی فراهم باشد، طبیعتا اقبال عمومی نیز برای استفاده از آن به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد و مخابرات ایران به‌شکلِ عام و کاراشاب به‌شکل خاص، آماده‌است تا این رسالت تاریخی خودر ا به بهترین شکل محقق کند و نه فقط زیرساخت های فناورانه در اختیار اشتغال‌آفرینان قرار دهد، که کاربران با استفاده از این پلتفرم بتوانند طیف گسترده‌ای از پشتیبانی‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، بازاریابی و حقوقی را تجربه کنند.
الکامپِ بیست‌وهفتم در این روزها فرصتی است تا ما و بازیگرانِ اصلی اقتصاد دیجیتال، به هم‌فکری و هم‌اندیشی درباره‌ی چشم‌انداز و راه‌حل‌های تسهیل و توسعه در این حوزه بپردازیم و بدون تردید، از رهگذر این رویداد بزرگ بازار فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، هر دو سوی مصرف‌کنندگان و تصمیم‌سازان به شناخت عمیق‌تر و کاربردی‌تر از هم‌دیگر دست پیدا خواهند کرد.

کد خبر 863777

پر بیننده‌ترین اخبار اخبار کسب و کار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha