همشهری‌آنلاین: با همکاری مرکز تحقیقات سلامت سالمندان دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای اولین بار در سطح کشور، طرح جمع‌آوری اطلاعات دهان و دندان سالمندان در آسایشگاه خیریه کهریزک به اجراء در آمد.

دهان و دندان سالمندان

به گزارش روابط عمومي آسايشگاه خيريه كهريزك؛ با حضور دانشجويان بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشكي ارتش در آسايشگاه كهريزك طرح جمع آوري اطلاعات دهان و دندان سالمندان به اجراء در آمد.

دكتر شروان شعاعي مسئول فني واحد سلامت دهان و دندان آسايشگاه كهريزك در اين زمينه اظهار داشت: دانشجويان دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی ارتش در مقاطع مختلف، جهت معاينه مددجويان و آموزش، در اين مجموعه حضور يافته اند كه همواره می توانند، پشتوانه مناسبي براي ارتقاء سلامت ساكنين آسایشگاه خیریه کهریزک باشند.

وي افزود: در اين دوره برآنيم تا با استفاده از توانمندي هاي اين دانشجويان، به اهداف از پيش تعيين شده که همانا ارتقاء سلامت دهان ودندان است دست یابیم، ضمن آنكه آنها مي توانند در مدت همكاري با واحد سلامت دهان و دندان آسايشگاه به تجربيات خود در زمينه پيشگيري ، درمان و توانبخشي سالمندان و معلولين بيافزايند.

شعاعي هدف از برنامه ريزي ارتقاء سلامت دهان را اينگونه عنوان كرد: هدف اصلی از اجراء اين طرح ارزيابي وضعيت سلامت دهان مددجويان بوده، ضمن آنكه با همكاري مركز تحقيقات سلامت سالمندان، طرح جمع آوري اطلاعات سلامت دهان سالمندان به اجراء گذارده مي‌شود.

مسئول فني واحد سلامت دهان و دندان آسايشگاه كهريزك خاطرنشان کرد: اين طرح كه براي اولين بار در سطح كشور اجراء خواهد شد حاوي نكات كليدي و مهمي است كه در سنجش وضعيت و در نهايت ارتقاء سطح سلامت دهان سالمندان تأثيرات مطلوبي به جاي خواهد گذاشت.

شعاعي اظهار اميدواري كرد با حضور پررنگ تردندانپزشكان و كارشناسان بهداشتي در مجموعه ، بتوان اقدامات موثر و چشمگيرتري را در آينده نزديك براي ساكنين آسايشگاه كهريزك به انجام رساند.

گفتني است: واحد سلامت دهان و دندان آسايشگاه با حضور دندانپزشكان عمومي و متخصص و كارشناسان بهداشتي كه جملگي به صورت افتخاري در اين مجموعه حضور مي‌يابند، فعاليت می کند كه نقش مهم و تأثيرگذاري در زندگي بخشي به سالمندان‌، معلولين و بيماران مبتلا به ام اس ساكن در آسايشگاه خيريه كهريزك ايفاء مي نمايد.

کد خبر 306408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha