همشهری آنلاین: به دلیل احتمال حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پرواز‌های داخلی و خارجی فرودگاه‌های شهرهای جازان، ابها، وادی الدواسر، بیشه، شروره نجران تا اطلاع ثانونی لغو و این فرودگاه‌ها تعطیل مشدند.

حمله یمن به عربستان

به گزارش ايرنا پایگاه خبری یمنی اسپورت، شورای هواپیمایی عربستان این اقدام را در راستای تشدید حملات ارتش یمن به مواضع نظامی خود در شهرهای مرزی ارزیابی کرد.

در همین راستا جنگنده‌های متجاوز عربستان حملات وحشیانه خود به صنعا، تعز وصعده را شدت بخشیدند.

سرتیپ شرف غالب لقمان سخنگوی ارتش یمن دو روزقبل گفت: در صورت تداوم تجاوز عربستان به یمن نیروهای مقاومت مردمی فرودگاهها و مراکز نظامی شهرهای ابها، جده و حتی ریاض عربستان را هدف قرار خواهند داد.

سرتیپ لقمان با اشاره به حملات موشکی یمن به انبار اسلحه و کشته شدن 66 تن از نیروهای متجاوز گفت: ارتش یمن حرفه‌ای و به خوبی آموزش دیده است وامکانات زیادی دارد.

وی تاکید کرد در صورت عدم توقف تجاوز عربستان به یمن از امکانات خود برای حمله به فرودگاه‌ها ومراکز نظامی شهرهای ابها و جده و از آنجا به ریاض استفاده می‌کنیم.

نیروهای مقاومت مردمی طی روزهای اخیر با حملات موشکی به خاک عربستان خسارت زیادی به مواضع نظامی عربستان و دیگر نیروهای اماراتی وبحرینی متجاوز وارد ساختند.

عربستان در ائتلاف با 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده‌ای را علیه یمن، آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را در اختیار دارد، جلوگیری کند.

کد خبر 306417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha