دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری فرانسه ضمن اعلام دستور آغاز عملیات پروازهای شناسایی بر فراز خاک سوریه، تاکید کرد که کشورش به ائتلاف آمریکایی ضد داعش نخواهد پیوست.

فرانسوا اولاند

به گزارش ايرنا به نقل از  خبرگزاری فرانسه از پاریس، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در نشست شش ماهه کاخ الیزه، خبر دستور پروازهای شناسایی بر فراز آسمان سوریه را به منظور ضربه زدن به مواضع گروه تکفیری تروریستی داعش صادر کرد.

فرانسوا اولاند گفت: من هرگونه اعزام نیروی زمینی به خاک سوریه را به شدت رد می‌کنم، اما می‌گویم که پروازهای شناسایی بر فراز سوریه از فردا (سه شنبه 17 شهريور) آغاز می‌شود.

وی افزود: این پروازهای شناسایی اجازه حمله به مواضع داعش با حفظ استقلال عمل را به ما خواهد داد. وی خاطر نشان کرد: من از وزیر دفاع خواسته‌ام که از روز سه شنبه پروازهای شناسایی برای ضربه زدن به مواضع داعش بر فراز خاک سوریه آغاز شود. این عملیات نیروی هوایی فرانسه کاملا مستقل صورت می‌گیرد و ما در نظر نداریم به ائتلاف آمریکایی علیه داعش بپیوندیم.

وی همچنین با تکرار اتهامات خود علیه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، وی را مسئول شرایط کنونی دانست و تاکید کرد که وی نمی تواند در راس قدرت قرار گیرد.

یک سال پیش نیز فرانسه خطاب به آمریکا و ائتلاف ضد داعش اعلام کرده بود که تنها در عراق مبادرت به انجام عملیات شناسایی می‌کند و از هرگونه عملیات نظامی و شناسایی بر فراز خاک سوریه خودداری خواهد کرد.

کد خبر 306425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha