همشهری آنلاین: رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اصلاح قوانین و مقررات در پدیده زمین‌خواری گفت: تاکنون ۲۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز گردنه حیران تخریب شده است.

به گزارش فارس، قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور در برنامه تیتر شب، شبکه خبر با عنوان «چرایی برخی کارشکنی‌ها در مبارزه با پدیده زمین‌خواری» گفت: از 165 میلیون هکتار وسعت کشورمان مسئولیت بیش از 90 درصد آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: بیش از 80 درصد آن اراضی ملی جنگل‌ها و همچنین 12 تا 14 درصد آن اراضی کشاورزی است.

افشار با بیان اینکه در دولت اقدامات بسیار خوبی در مورد مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری صورت گرفته است، گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که این پدیده 40 درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان اراضی کشور سوء استفاده از زمین برای رسیدن به منافع آنی و غیرقانونی را زمین‌خواری عنوان کرد و گفت: زمین خواری شامل تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی بیشتر مشاهده می‌شود، گفت: نوع اول زمین‌خواری یعنی میزان تصرفهای غیرقانونی بسیار کاهش یافته است.

افشار بیان داشت: نمونه‌های تغییر کاربری در حیران و شمال کشور دیده می‌شود و عمده زمین‌هایی که دچار تغییر کاربری می‌شود دولتی نیست و کاربری آن کشاورزی است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در پاسخ به این سؤال که ارسال روزانه 400 گزارش در مورد زمین خواری و تغییر کاربری آیا به معنای کم کاری این سازمان در نظارت‌ها نیست، گفت: سامانه 131 آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و هدف ما این است که حوزه نظارت را به سمت نظارت‌های مردمی هدایت کنیم.

کد خبر 307327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha