دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

در تازه‌ترین حملات هوایی جنگنده‌های عربستان به صنعا پایتخت یمن و صعده در شمال این کشور، طی ۲روز گذشته ۹۰نفر کشته شدند.

یمن

10نفر از اين كشته‌شدگان عضو يك خانواده بودند كه شب درحالي‌كه در خواب بودند، خانه‌شان با يكي از بمب‌هاي جنگنده‌هاي سعودي ويران شد. حملات جديد هوايي عربستان، منطقه قديمي شهر صنعا را هدف گرفته‌است؛ منطقه‌اي كه به شهر قديمي معروف است و سابقه‌اي 3هزار ساله دارد. اكنون ديگر مردم شهرهاي مختلف يمن به اينكه شب را با ترس از مرگ براثر بمباران به خواب بروند و صبح اگر بيدار شوند، شاهد ويراني خانه‌هايشان باشند، عادت كرده‌اند.

در حملات 2روز گذشته خانه سفير عمان در صنعا هم ويران شده‌است. اگر كسي در جهان عرب يا در غرب تا‌كنون باقي مانده‌بود كه ادعاهاي عربستان مبني براينكه در حملات هوايي، مواضع نظامي و دولتي يمن را بمباران مي‌كند نه خانه‌هاي مردم را باور كند، با حمله اخير به خانه سفير عمان ديگر ترديدي باقي نمي‌ماند. عمان به‌شدت به اين حمله اعتراض كرده و از دولت عربستان توضيح خواسته‌است. اين در حالي است كه يونيسف اعلام كرده در يكي از همين حملات هوايي، يك انبار نگهداري آب و غذاي اين سازمان در جنوب صنعا ويران شده ‌است.

به گفته يونيسف، بيش از 11هزار نفر تحت پوشش آب و غذايي بودند كه در اين انبار نگهداري مي‌شد.مارك كايه مدير گروه خيريه كمك به كودكان يمن كه يك گروه غيردولتي مستقل است ديروز به روزنامه اينديپندنت چاپ لندن گفت، آخرين محموله‌هاي غذا، آب و سوخت سازمان‌هاي امداد در يمن رو به اتمام است.

در همين حال حوثي‌ها ديروز از سرنگوني يك هلي‌كوپتر آپاچي سعودي در مأرب خبر داده‌اند. از سوي ديگر رسانه‌هاي يمني گزارش داده‌اند، پسر امير دوبي در يمن در حمله موشكي كشته شده است.

کد خبر 307974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha