همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مفقود شدن ۳۳۵ زائر ایرانی در حادثه منا خبر داد و گفت: اولویت کاری ما پیدا کردن مفقودان حادثه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سید علی قاضی عسکر با اشاره به دیدار نماینده ولیعهد عربستان، گفت: به نماینده ولیعهد عربستان اعلام کردیم که اگر پس از حادثه می‌گذاشتید تیم‌های اعزامی ايران از هیئت پزشکی و بعثه مقام معظم رهبري، به کمک مجروحان می‌رفتند، آمار تلفات تا این حد افزایش پیدا نمی‌کرد. از همه بدتر اينكه تا اکنون اجساد را نگه داشته و تا پاسی از شب نتوانسته بودند جنازه‌ها را از محل خارج کنند.

قاضی عسکر تصریح کرد: اکنون آنچه برای ما مهم است، روشن شدن شرایط مفقودان است. در حال حاضر 131 نفر فوتی قطعی و حدود 83 نفر مجروح داریم که خوشبختانه این افراد به بیمارستان ایران در مکه منتقل شده‌اند.

وی وضعیت مجروحان حادثه را خوب توصیف کرد و گفت: تا شب گذشته 365 نفر مفقودی داشتیم که 30 نفر آنها از شب گذشته تا کنون پیدا شده‌اند و کسانی که فکر می‌کردیم گم شده‌اند سالم یا با جراحت‌های جزئی بازگشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: اعلام کرده‌ایم که خواهان حضور در سردخانه‌ها و یافتن و شناسایی فوتی‌های حادثه هستیم و امیدواریم تا امشب این مسئله رخ دهد. امیدواریم تا امشب تکلیف مفقودان مشخص شود.

بر اساس آخرین اعلام سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، 25 مجروح ایرانی دیگر حادثه منا روز گذشته در بیمارستان‌های عربستان شناسایی شده‌اند كه به این ترتیب تعداد زائران مجروح ایرانی به 85 نفر رسیده است.

کد خبر 308369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha