گروه بین الملل: معاون رئیس جمهوری سوریه تجاوز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی این کشور را اقدامی‌تحریک آمیز خواند و گفت این اقدام اسرائیل، نشان داد این رژیم در پی تشدید بحران در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری رسمی‌سوریه -‌سانا‌- فاروق‌الشرع در دیدار با ماسیمودالما معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: اقدام تحریک‌آمیز نظامی‌اسرائیل نشان می‌دهد که این رژیم خواهان تشدید بحران در منطقه است.

وی افزود: این اقدام نشان می‌دهد که این رژیم بر خلاف ادعای تلاش برای ایجاد فضای مناسب برای برقراری صلح، خواهان تشدید بحران در منطقه است و در مقابل هرگونه فرصتی فراروی صلح مانع‌تراشی می‌کند و در پی خنثی کردن تلاش‌ها در این زمینه است.

الشرع گفت: اظهارات ضد‌ونقیض اسرائیل تاکیدی بر این تلاش‌هاست.

بنا بر این گزارش، الشرع و دالما در دیدار روز پنجشنبه خود درباره اوضاع کلی منطقه به ویژه اوضاع عراق، فلسطین، لبنان و نقشی که رم می‌تواند برای ایجاد فضای مناسب برای حل مشکلات موجود در منطقه خاورمیانه ایفا کند،بحث و تبادل نظر کردند.

الشرع همچنین با لامبرتو دینی رئیس کمیته روابط خارجه در مجلس سنای ایتالیا دیدار کرد و با وی درباره روابط دوستانه و همکاری‌های میان 2‌کشور و نیز جدیدترین تحولات در منطقه گفت‌وگو کرد.

واکنش‌‌ها به‌ تجاوز جنگنده‌‌های‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ به‌ سوریه‌

تجاوز جنگنده‌‌های‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ به‌ عمق‌ خاک‌ سوریه‌ واکنش‌ شخصیت‌‌ها و مقامات‌ سوری‌ را در پی‌ داشت‌.

به‌ گزارش‌ واحد مرکزی‌ خبر از دمشق‌ سخنگوی‌ ارتش‌ سوریه‌ گفت‌ به‌ اسرائیل‌ درباره‌ چنین‌ ماجراجویی‌های‌ حساب‌ نشده‌‌ای که‌ پیامدهای‌آن‌ مشخص‌ نیست‌ هشدار می‌دهیم‌ و حق‌ خود را در واکنش‌ به‌ آن‌ محفوظ می‌دانیم‌.

محسن‌ بلال‌ وزیر اطلاع‌ رسانی‌ سوریه‌ هم‌ گفت:‌ سخنان‌ شیمون‌ پرز رئیس‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ درباره‌ تمایل‌ تل‌آویو برای‌ صلح‌ با دمشق‌ همزمان‌ با تجاوز هواپیماهای‌ جنگی‌ این‌ رژیم‌ به‌ حریم‌ هوایی‌ سوریه‌ بیانگر دروغ‌ بودن‌ چنین‌ ادعاهایی‌ است‌.

این‌ مقام‌ سوری‌ همچنین‌ با محکوم‌ کردن‌ آمریکا برای‌ اهدای‌ سالانه‌ 30میلیارد دلار تجهیزات‌ جنگی‌ به‌ تل‌آویو خاطرنشان‌ کرد: حمایت‌‌های‌ کاخ‌ سفید از اسرائیل‌ سبب‌ ادامه‌ سیاست‌‌های ‌جنجال‌ برانگیز این‌ رژیم‌ تجاوزگر شده‌ است.

در حالی‌ که‌ برخی‌ نشریات‌ منطقه‌ به‌ نقل‌ از یک‌ منبع‌ نظامی‌صهیونیست‌، بمباران‌ مواضعی‌ در سوریه‌ را تایید کردند اما ایهود اولمرت‌ نخست‌ وزیر رژیم‌ صهیونیستی‌ تجاوز جنگنده‌های‌ این‌ رژیم‌ را به‌ حریم‌ هوایی‌سوریه‌ تکذیب‌ کرد.

اولمرت‌ در نشست‌ حزب‌ کادیما که‌ رهبری‌ آن‌ را برعهده‌ دارد گفت‌ چیزی‌ در این‌ باره‌ نمی‌داند.

همزمان‌ با این‌ سخنان،‌ روزنامه‌ صهیونیستی‌ جروز الم‌ پست‌ از هدف‌ اصلی‌ این‌ تجاوزگری‌ پرده‌ برداشت‌ و اعتراف‌ کرد اگر اسرائیل‌ و سوریه‌ قصد دارند وحشت‌ خود را از حمله‌ طرف‌ مقابل‌ از بین‌ ببرند باید با یکدیگر روابط سیاسی‌ برقرار کنند.

در حالی‌ که‌ کاخ‌ سفید در موضعی انفعالی‌ از اظهار نظر درباره‌ این‌ تجاوزگری‌ آشکار امتناع‌ کرد؛ روسیه‌، ایران‌ و ایتالیا تجاوز جنگنده‌‌های‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ به‌ حریم‌ هوایی‌ سوریه‌ را محکوم‌ کردند و ترکیه‌ هم‌ ازآن‌ ابراز نگرانی‌ کرد.

کد خبر 30846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز