دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ترکیه که روز یکشنبه برای دیدار با سران صهیونیستی و فلسطینی وارد بیت‌المقدس شده، گفت انتظار دارد «توضیحی در این باره که چه اتفاقی افتاد و چرا» اسراییل روز ششم سپتامبر به سوریه حمله هوایی کرد، دریافت کند.

خبرگزاری آلمان از بیت‌المقدس گزارش داد، علی باباجان این اظهارات را پس از ملاقات با شیمون پرز، رییس رژیم صهیونیستی ابراز داشت.

وی همچنین با تزیپی لیونی، همتای صهیونیست خود ملاقات داشته و قرار است با مقامات فلسطینی از جمله محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در طول مدت سفرش دیدار کند.

ترکیه اعلام کرده است که مخازن سوختی را در قلمرو خود پیدا کرده است که از هواپیماهای اسرائیلی عامل عملیات هوایی علیه سوریه رها شده‌اند.

هفته گذشته رژیم صهیونیستی برای اولین بار به صورت رسمی تایید کرد که حمله‌ای هوایی را داخل خاک سوریه انجام داده، اما هنوز جزییات در این باره نامشخص است و ارتش این رژیم سانسور اکیدی را برای انتشار جزییات اعمال می‌کند.

بشار اسد، رییس جمهور سوریه در گفت‌وگویی با شبکه خبری بی‌بی‌سی اعلام کرده بود که اسرائیل یک «ساختمان نظامی بلااستفاده» را هدف قرار داده است.

باباجان که پیش از این از دمشق نیز ملاقات کرده بوده است در بیت‌المقدس گفت که اعتقاد دارد سوریه «نقشی بسیار سازنده‌» را در منطقه ایفا می‌کند و دمشق باید «بخشی از راه حل و نه مشکل» باشد.

کد خبر 33467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز