همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با اشاره به این که اعضای کمیسیون عصر یکشنبه (۵ مهر) با حضور لاریجانی جلسه‌ای تشکیل خواهند داد، گفت: دوشنبه گزارش کمیسیون برجام نهایی شده و تقدیم هیات رئیسه خواهد شد.

کمیسیون برجام

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با ایرنا، درباره جلسه صبح یکشنبه کمیسیون ویژه بررسی برجام افزود: رئیس مجلس پیش از این دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و مسئولیت مذاکرات را برعهده داشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز نیز رییس مجلس هستند و علاوه بر این که در جلسات شورای عالی امنیت ملی شرکت می‌کنند، عضو کمیته هسته‌ای بوده و در جریان روند مذاکرات از ابتدا تا کنون قرار دارند.

نقوی حسینی درباره گزارش نهایی کمیسیون برجام که به صحن مجلس ارایه خواهد شد نیز گفت: توصیه‌ها و سخنان رئیس مجلس در گزارش نهایی کمیسیون برجام مدنظر قرار خواهد گرفت و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

وی همچنین درباره جلسه صبح یکشنبه کمیسیون برجام اظهارداشت: دهمین جلسه کمیسیون برجام برگزار شد و در جلسه صبح از اقدامات سازمان انرژی اتمی مبنی بر پاسخ دادن به 20 سوال کمیسیون تقدیر و تشکر شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: چون کمیسیون 20 سوال درباره مسایل فنی از سازمان انرژی اتمی پرسیده بود که آنها به طور کامل و جامع پاسخ دادند و این پاسخ‌ها نیز به کمیته سیاسی و فنی ارایه شد.

نقوی حسینی اضافه کرد: گزارش نهایی کمیسیون برجام فردا آماده و تقدیم هیات رئیسه خواهد شد البته چکیده آن در صحن به صورت گزارشی قرائت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این گزارش پیشنهاداتی درباره چگونگی اجرای برجام داده شده و یکی از این پیشنهادات این است که طرحی دو فوریتی تهیه شود که برجام پس از تایید مجلس به صورت مشروط اجرا شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یعنی این طرح اعلام می‌کند که دولت مجاز است برجام را اجرا کند اما براساس شرایطی درباره نحوه اجرا خواهد بود و این طرح دو فوریتی هم اکنون آماده شده و در اختیار نمایندگان قرار گرفته تا پس از مطالعه آن را امضا و به هیات رئیسه ارایه دهند.

کد خبر 308625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha