همشهری آنلاین: بایرن مونیخ در هفتمین هفته بوندس‌لیگا به هفتمین پیروزی پیاپی خود دست یافت و جای خود در صدر جدول را محکم کرد. تیم بوروسیا دورتموند اما در خانه خود تنها به تساوی مقابل دارمشتات دست یافت و امتیاز‌های مهمی را از دست داد.

Lewi


• اف ث کلن یک - اینگولشتات یک

پیکارهای هفته هفتم بوندس‌لیگا شامگاه جمعه (۲۵ سپتامبر/ ۳ مهر) با برگزاری دیدار اف ث کلن و اینگولشتات آغاز شد. نبرد دو تیم پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. هر دو گل این دیدار در نیمه نخست بازی به ثمر رسید. مودسته در دقیقه ۱۰ دروازه اینگولشتات را باز کرد و ماتیپ در دقیقه ۲۱ با زدن گل تساوی به کلن یک امتیاز برای اینگولشتات به ارمغان آورد.

• ماینتس صفر - بایرن مونیخ ۳

تیم بایرن مونیخ روز شنبه (۴ مهر) در هفته هفتم بوندس‌لیگا مهمان تیم ماینتس بود. مونیخی‌ها که چند روز پیش تیم پرقدرت ولفسبورگ را از پیش رو برداشته بودند، ماینتس را هم شکست دادند و به هفتمین پیروزی پیاپی خود دست یافتند. بازیکنان ماینتس در نیمه نخست این دیدار عملکردی خوب از خود نشدان داده و راه موفقیت را بر رکورددار قهرمانی بوندس‌لیگا دشوار کرده بودند. در نیمه اول هیچ گلی رد و بدل نشد.

بایرن مونیخ در نیمه دوم چهره‌ تهاجمی‌تری به خود گرفت و در استفاده از موقعیت‌های به‌ دست ‌آمده نیز موفق‌تر عمل کرد. روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستانی بایرن مونیخ که در دیدار اخیر این تیم مقابل ولفسبورگ پنج گل به ثمر رسانده بود، در دقیقه ۵۱ بازی، مقاومت حريف را درهم شکست و توپ را درون دروازه میزبان جای داد. او در دقیقه ۶۳ بار دیگر زهر خود را ریخت و دومین گل بایرن را به ثمر رساند.

لواندوسکی با این موفقیت مرز یکصد گل را پشت سر گذاشت. این یکصد و یکمین گل‌ او در بوندس‌لیگا محسوب می‌شود. دیدار میان ماینتس و بایرن مونیخ در پی گل کومان در دقیقه ۶۸ در نهایت با نتیجه سه بر صفر خاتمه یافت. بایرن مونیخ در حال حاضر با ۲۱ امتیاز از هفت بازی صدرنشین جدول رده‌بندی است.

• وردر برمن صفر - بایر لورکوزن ۳

شکست خانگی سه بر صفر نتیجه‌ای بود که در هفته هفتم نصیب تیم وردر برمن نیز شد. سبزپوش‌های برمن که دو دیدار پیشین خود را با ناکامی پشت سر گذاشته بودند، علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی مغلوب بایر لورکوزن شدند. لورکوزنی‌های در طول بازی تیم برتر میدان بودند و در استفاده از فرصت‌های خود نیز موفق عمل کردند. گل‌های لورکوزن را مهمدی، براند و کامپل به ثمر رساندند.

• اشوتگارت یک - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۳

به نظر می‌رسد که تیم بوروسیا مونشن‌گلادباخ بحران عمیق خود را پشت سر گذاشته باشد. مونشن‌گلادباخ در هفته هفتم به پیروزی ۳ بر یک مقابل اشتوتگارت دست یافت و سه امتیاز مهم کسب کرد. اشتوتگارت در این دیدار خانگی اگر چه از لحاظ شمار حملات بر مونشن‌گلادباخ برتری داشت، اما در استفاده از موقعیت‌ها بسیار ناموفق عمل کرد. اشتوتگارت در پی این ناکامی به رده هفدهم جدول سقوط کرد.

• آگسبورگ یک - هوفن‌هایم ۳

تیم هوفن‌هایم نیز از جمله تیم‌های موفق هفته‌ هفتم بود. این تیم توانست با نتیجه سه بر یک از سد میزبان خود، آگسبورگ گذشته و به نخستین پیروزی خود در فصل جاری دست یابد. تیم آگسبورگ اگر چه حریفی همطراز بود، اما در استفاده از موقعیت‌ها دقت و کارآیی لازم را به خرج نداد.

• ولفسبورگ یک - هانوفر یک

تیم ولفسبورگ، نایب ‌قهرمان فصل گذشته که روز سه‌شنبه پیش (31 شهريور) متحمل شکستی سنگین مقابل بایرن مونیخ شده بود، در هفته هفتم تنها به تساوی یک بر یک مقابل هانوفر، قعرنشین جدول دست یافت. ولفسبورگی‌ها در این دیدار خانگی خلاقیت همیشگی را نشان ندادند و در یافتن راهی برای شکستن انسجام دفاعی مهمان خود چندان موفق نبودند.

• هامبورگ صفر - شالکه یک

تیم شالکه نیز از تیم‌های موفق هفته هفتم بوندس‌لیگا بود. شالکه که در فصل جاری چهره‌ای موفق از خود نشان داده است، با نتیجه یک بر صفر از سد میزبان شمالی خود، هامبورگ گذشت و توانست به رده‌ سوم جدول ارتقا یابد. تک ‌گل این دیدار را که در حضور بیش از ۵۳ هزار تماشاگر برگزار شد، سانه در دقیقه ۶۰ به ثمر رساند.

• آینتراخت فرانکفورت یک - هرتا برلین یک

در اولین دیدار باقیمانده هفته هفتم، آینتراخت فرانکفورت در خانه خود به مصاف تیم هرتا برلین رفت. پیکار دو تیم پس از ۹۰ دقیقه دوندگی با تساوی عادلانه یک بر یک خاتمه یافت. فرانکفورت که در دقیقه ۲۲ با گل کاپیتان خود، آلکساندر مایر یک بر صفر از مهمان خود پیشی گرفته بود، تا دقیقه ۸۲ توانست دروازه خود را بسته نگاه دارد، اما داریدا با شوتی زمینی گل تساوی را به ثمر رساند و یک امتیاز برای تیمش به ارمغان آورد.


• بوروسیا دورتموند ۲ - دارمشتات ۲

در آخرین دیدار هفته هفتم بوندس‌لیگا که عصر یکشنبه (۲۷ سپتامبر/5 مهر) برگزار شد، تیم بوروسیا دورتموند در خانه خود و در حضور بیش از ۸۱ هزار تماشاگر به مصاف دارمشتات رفت. زردپوش‌های دورتموند که در آخرین دیدار خود در برابر هوفن‌هایم تنها به تساوی بسنده کرده بودند، این بار هم نتوانستند از سد حریف خود بگذرند و در نهایت به تساوی ۲ بر ۲ تن دادند.

دورتموند اگر چه در طول این دیدار تیم برتر میدان بود و در ۷۶ درصد از طول بازی مالکیت توپ را در اختیار داشت، نتوانست در استفاده از موقعیت‌های به‌دست آمده دقت و کارآیی لازم را از خود نشان دهد. دارمشتات که در دقیقه ۱۷ در یک ضدحمله موفق به بازکردن دروازه میزبان خود شده بود، تا دقیقه ۶۳ توانست در برابر حملات دورتموند تاب آورد، تا این که اوبامیانگ با گل تساوی به دورتموند جانی تازه بخشید.

دورتموندی‌ها در پی زدن گل تساوی بر حملات خود افزودند و در دقیقه ۷۱ توانستند برای دومین بار توسط اوبامیانگ دروازه دارمشتات را باز کنند. بازی می‌رفت با همین نتیجه ۲ بر یک به سود دورتموند خاتمه یابد که سولو در واپسین لحظات بازی گل تساوی را برای دارمشتات به ثمر رساند و رویای پیروزی دورتموند را نقش بر آب کرد. دورتموند حال با ۴ امتیاز کمتر از بایرن مونیخ در رده‌ دوم جدول قرار دارد.

 

کد خبر 308686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha