همشهری آنلاین: وکلای ملت وزارت نیرو را مکلف کردند در شهرها و روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار نسبت به جداسازی آب شرب از سایر مصارف اقدام کند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح یک فوریتی بهینه‌سازی مصرف آب شرب وزارت نیرو را مکلف کردند با همکاری وزارت راه و شهرسازی در شهرها و روستاها با میانگین بارش سالانه 250 میلی‌متر و بالاتر نسبت به ارائه تسهیلات لازم به مشترکان جهت احداث تأسیسات لازم به منظور جمع‌آوری آب باران و استفاده مجدد از آن با رعایت استانداردهای لازم اقدام نماید.

بر اساس این مصوبه آیین‌نامه اجرایی این ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

همچنین نمایندگان در بررسی ماده 5 طرح مزبور وزارت نیرو را موظف کردند به منظور جلوگیری از هزینه‌های بالای تسویه آب و اتلاف آب شرب در شهرها و روستاهای بالای 200 خانوار با اولویت مواردی که دارای منابع آبی با کیفیت پایین‌تر از آب شرب هستند نسبت به جداسازی ‌آب شرب از سایر مصارف اقدام کند.

در تبصره این ماده قید شده است که طراحی و ساخت شهرهای جدید منوط به فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای جداسازی آب شرب و آب بهداشت است.

 

کد خبر 308843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha