یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

دو قلوهای ۶ ماهه اصفهانی که از ناحیه شکم به یکدیگر چسبیده بودند در جریان عمل جراحی موفقیت‌آمیزی در اصفهان جدا شدند.

پزشکی

روز 9 فروردين‌ماه امسال وقتي اين دو پسر دوقلو در زرين شهر اصفهان به دنيا آمدند معلوم شد آنها به يكديگر جسبيده‌اند. هر چند اين موضوع باعث شگفتي والدين آنها و تيم پزشكي شد اما آنها از وضعيت عمومي خوبي برخوردار بودند و بعد از انجام بررسي‌هاي اوليه به والدين‌شان اعلام شد امكان جدايي آنها از يكديگر وجود دارد.

به اين ترتيب طي 6‌ماه گذشته آنها از سوي متخصصان بيمارستان كودكان امام حسين(ع) اصفهان تحت نظر بودند تا اينكه سرانجام روز عيد غدير عمليات جداسازي آنها انجام شد و گروهي متشكل از 45پزشك خبره اين دو پسر را از يكديگر جدا كردند.مصطفي اميني، مدير بيمارستان كودكان امام حسين(ع) اصفهان در اين‌باره گفت:

دو قلوها از ناحيه شكم و قسمت تحتاني قفسه صدري به هم چسبيده بودند و پس از تولد تحت مراقبت تيم تخصصي جراحي بيمارستان كودكان امام‌حسين(ع) قرار گرفتند تا اينكه روز عيد غدير طبق برنامه‌ريزي انجام شده در جريان جراحي سخت و نفسگير كه با همكاري 45نفر از متخصصان بيمارستان انجام شد دوقلوها از يكديگر جدا شدند. به گفته دكتر اميني هم‌اكنون 2 نوزاد در بيمارستان تحت مراقبت قرار دارند و وضعيت عمومي‌شان رضايت‌بخش است.

کد خبر 309391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha